dichtgetimmerd zicht

                                                                                                                                               
                                                                                                                                                     
                                                                                                                                                 
ze had zich een toekomst bedacht
van dunne lappen katoen
voor open vensters
waardoor een bries
de lucht
zacht bollend bewoog
ruimte om te ademen
vrij zicht
zo had zij gedacht
 
 
tot op een dag
zij haar toekomst betrad
met eigen ogen zag
hoe dichtgetimmerd ze zat
 
 
 
 
 
afbeelding: marlene dumas
 
tekst: vuurjuffer, 30 april 2010
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 30 april 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. En toen? Dat is de vraag die gelijk bij me op komt.
    Eigenlijk zou ik nog eens terug moeten lezen of ik
    de woordkeus ook mooi vind of alleen de strekking.
    Doe ik lekker niet.
    Mooi genoeg zo.
    Doe ik toch.
    Twijfel over ‘het licht’ al zie ik de samenhang met ‘vrij zicht’.

  2. en toen? oplossingen geef ik niet
    licht werd lucht
    het gaat over vastzitten in patronen of levenswijzen
    en het past ook wel bij koninginnedag
    dacht ik
    dank voor je aandacht

  3. Marlene is mijn grote held 🙂
    .

  4. o vuurjuffer… heb net flinterdunne gordijnen genaaid, voor mijn toekomstige hutje 🙂
    licht wordt lucht

  5. mooi beschreven. hoeveel vrouwen overkomt dit….

  6. Rob Kruzdlo

    Dichtgetimmerd is niet leuk er moet iemand komen met een breekijzer…
    Mooi gedicht..
    Gr Rob

  7. Met een saaie sul
    in een vinexwijk
    in Arnhem.
    Dat zal niet meevallen.

  8. vuurjuffer

    jezzebel, de mijne ook ;)))
    suiker, in betweens? laat ze een beetje wapperen
    nell, veel denk ik, er is moed voor nodigen om het zicht weer vrij te maken
    rob, een breekijzer, ja, maar soms gebeuren er dingen in het leven die als breekijzer werken
    dank voor jullie reacties
    ze doen goed
    met een groet

  9. Rob Kruzdlo

    gelijk heb je Vuurwerk…het leven kunnen we zee ook niet bepalen.
    Gr Rob

  10. vuurjuffer

    rob, zee =zelf?
    sommige dingen overkomen je, daar kun je niets aan doen
    het gaat om de keuzes die je zelf maakt
    toch?

  11. Herken en geniet van een sluier van woorden die waarheid mooi vertelt, tastbaar als de appel op het tafelkleed.

  12. Erg mooi Vuurjuf, en blij dat je geen oplossing aandraagt … 😉
    Groet van Rag

  13. vuurjuffer

    in herkenning ligt de waarheid, zilver je zegt het mooi
    rag, laat ieder zijn eigen oplossing zoeken, daar ben ik toch niet voor…….:))
    mooie reacties, fijn
    goed weekend voor jullie

