ik ben er geweest, toscane

 
                                                                                                                                             

land van de paleizen kathedralen

waar heiligen schuilen in het duister

het verleden begraven in marmer

de rijkdom van de smalle huizen

die in de hoogte nijgen naar elkaar

waardoor de weemoed hangen blijft

in de nauwe straten

tussen glooiend groen

de cypressen in hun eigen schaduw

waarlangs de dorpen getekend

met altijd weer de baksteenrode daken

 

 

 

 

 

foto: siena

 

tekst:vuurjuffer, mei 2010

 

 

 

 

 
 
 

Geplaatst op 16 mei 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 24 reacties.

  1. vuurjuffer

    ciao ingrid,
    terug van weg
    met een hoofd vol beelden
    en nu de woorden nog
    mooi mooi mooi

  2. reisgenoot

    Schitterend verwoord.

  3. vuurjuffer

    reisgenoot, je was goed gezelschap
    er komt meer…….

  4. ZWOLLYWOOD

    Oh was je naar dit mooie oord?!
    Mooi blog vuurjuffer…de woorden komen vanzelf wel.

  5. vuurjuffer

    hoi zwolly,
    ben jij er ook al eens geweest?
    zo niet
    zet het maar op je lijstje:))
    zwols groetje

  6. wat heerlijk! En mooi, je tekst. Blijf ervan genieten. Ik geniet nog steeds van de indrukken die ik in Italie opdeed, vorig jaar.

  7. vuurjuffer

    hoi suiker,
    genieten is een kunst die niet iedereen verstaat
    jij gelukkig wel

  8. fijn
    fijn dat je het zo fijn hebt gehad en fijn dat ik waarschijnlijk weer mooie dingen van jou tot me mag nemen….
    ik overweeg elke dag of ik de hele boel zal deleten, het hele weblog op zal doeken en niet meer op zoek zal gaan naar schoonheid naar ‘teksten’ die me boeien, voeden, inspireren. je komt zoveel tegen wat ook bij mij binnenkomt iets achterlaat……
    kortom…..fijn dat je er weer bent. met een ochtendgroet

  9. vuurjuffer

    svara
    doorgaan of even rust nemen of toch opdoeken
    de keuze is aan jou
    en ook aan mij
    want die gedachten spelen ook door mijn hoofd
    na jouw reactie ga ik weer even door
    over inspiratie gesproken
    je naam is veranderd
    waarom?
    met een groet

  10. maria-dolores

    mooi, Siena.

  11. vuurjuffer

    ciao maria-dolores,
    ik liep door lucca en dacht aan jou
    veel aan jou gedacht
    omdat ik slechts een toerist was
    ochtendgroet voor jou

  12. Catharina Anna Maria van Vliet

    Ik wil daar ook heen! Alleen niet in de zomer, veel te warm.

  13. vuurjuffer

    hoi cam,
    verleden week veel regen gehad
    en een echte windhoos
    maar de temperatuur was ok
    het is zeker de moeite waard
    met een groet

  14. Verder dan Florence ben ik niet geweest. Maar
    daar heb ik wel heel goede herinneringen aan.

  15. na mijn Toscane-reis graag gelezen. Van zo hoog heb ik Siena niet gezien. Maar de kleuren herken ik.

  16. vuurjuffer

    martin,
    florence was zo vol mensen en zo vol fototoestellen
    en toch …….ik was er voor de derde keer
    een feest van herkenning
    theo,
    ook op jouw blog
    een feest van herkenning
    het sienarood
    groet aan jullie

  17. stoppen of doorgaan….
    ben nog aan het ontdekken of dit de juiste plek is waar ik gelijkgestemden ontmoet.
    het woord svara (spreek uit sjwarah) is onlosmakelijk met mij verbonden maar is tegelijkertijd universeel.
    stamt uit het sanskriet en betekent: dát wat klinkt, dát wat straalt.
    op mijn log in een widget heb ik er iets over geschreven.
    zal je er binnekort nog wat specifieker over berichten.

  18. vuurjuffer

    svara
    het is fijn als er een klik ontstaat tussen bloggers
    ik heb inmiddels goede vriendinnen aan het bloggen overgehouden
    beschouw het als waardevolle contacten
    maar ook dat heeft tijd nodig
    het is wel een kwestie van op dezelfde golflengte zitten
    misschien zijn er andere sites waar jij je beter thuis voelt
    dat weet ik niet
    de zon schijnt een beetje inmiddels

  19. paco painter

    Daar wil sterven

  20. vuurjuffer

    maar eerst napels zien, paco

  21. Cappuchino op de Piazza del Campo…
    Ja… lopend door Siena komen, in de donkere straatjes, de huizen van boven bij elkaar. De sfeer van het verleden wordt daar vastgehouden. Ja vuurjuffer, goed beschreven. Zo is, voelt en ruikt het daar.

  22. vuurjuffer

    MPM©omment,
    je bent er ook geweest
    wie weet ooit nog eens……
    xxx

  23. Ingrid van den Bergh

    Welkom terug, vuurjuffer. Dank voor je groetje hierboven.
    Wat een mooie woordimpressie nam je mee terug in je koffer. Met een foto erbij kado. Eentje die in één oogopslag alles laat zien, van sienarood tot cypressenlanen en heuvels.

  24. ingrid,
    en inmiddels weer terug

