tranend hartje

                                                                                                                                              
                                                                                                                                              
mijn hart laat een traan
 
hij danst in zomerkleuren
 
een vrolijk verdriet
 
 
 
 
foto: MPM©reations
 
 
tekst: vuurjuffer, mei 2010

Geplaatst op 25 mei 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. een bloem waar je een gedichtje bij moet maken, zonder dat dit moeten moeten is.

  2. vuurjuffer

    martin, mooi he
    alleen maar kijken en zien
    gespot in een tuin in limburg

  3. Ach, die is mooi…

  4. ik noem het druipend hartje, maar tranend hartje zegt meer
    kleine danseresjes
    mooie senryu

  5. vuurjuffer

    verbaas, teer als de tranen……

  6. vuurjuffer

    dianne,
    druipend hartje, nooit gehoord
    klinkt een beetje……… druiperig
    het lijkt meer een traan. toch?
    hartegroet

  7. en ik zie weer vrolijke vlechtjes
    mooie woorden bij dit beeld
    groetjes

  8. vuurjuffer

    vrolijke vlechtjes
    om kleurig mee te dansen
    groetjes terug

  9. Ja… zo’n Dicentra Spectabilis is ‘spectakel’
    tranen… bij verdriet, vreugde, liefde… in de zon…
    een merkwaardig maar vooral vrolijk ‘standje!’

  10. toch heb ik het altijd zo gehoord. Voor alle zekerheid even opgezocht onder Dicentra spectabilis. Ik heb de plant lang in de tuin gehad. Mariatranen noemde mijn moeder ze. Ook mooi.

  11. vuurjuffer

    MPM©omment,
    en zo fotogeniek……….
    dianne,
    mariatranen, daarvoor moet je in limburg zijn:)))
    deze komt ook uit noord-limburg

  12. vuurjuffer

    en nu lees ik
    gebroken hartje
    tranend hartje heeft de meeste poëtische potentie, toch?

  13. hij staat ook in onze tuin
    hier noemen wij hem huilend hartje
    maar blij en vrolijk blijft het plantje

  14. vuurjuffer

    huilend hartje
    dat allitereert lekker

  15. paco painter

    Schoonheid in woord en beeld

  16. vuurjuffer

    paco
    en daar doe ik het voor
    fijne dag

  17. Ingrid van den Bergh

    het zijn de contrasten
    in woord en beeld…

  18. ingrid,
    een vrolijk verdriet
    kan dat?

  19. Ingrid van den Bergh

    In dit dicht lijkt het me kunnen, vuurjuffer
    je onderwerp is een hartje (kan vrolijk of verdrietig zijn)
    de kleur is roze en het danst aan een tak
    overigens vind ik dat het altijd kan als de dichter er zijn eigen associatie bij heeft
    of als er een woordspeling mee ontstaat
    of als de dichter een bepaald beeld ziet en dit verwoordt
    eigenlijk kan het voor de dichter dus altijd;-))

  20. vuurjuffer

    jouw woorden geven een goed gevoel
    dank daarvoor

