maak je borst maar nat

 
 
soms is een vakantie meer dan dat
dan reis je
wij reisden bereisden engeland
van het zuiden naar het noorden
bezochten familie en vrienden
en vrienden van
proefden werelden van verschil
liepen langs donkere klippen
een onstuimige zee
in schuimend wit
tot aan het groen glooiend land
van de eenzame dartmoor
en later een linksdraaiende stad
we kwamen terug met
woorden en beelden
die lang blijven hangen
dus maak je borst maar nat
zoutzeewaternat
 
 
 
© vuurjuffer, juni 2010
 
foto internet, pride of hull
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 21 juni 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 25 reacties.

  1. Catharina Anna Maria van Vliet

    Vuurjuf, wij hadden de Pride of Hull. Dinsdagavond vanaf Rotterdam. Donderdagmorgen weer terug.

  2. cam, wij kwamen donderdagmorgen in rotterdam aan

  3. Paul Nijbakker

    Mijmer, mijn laatste reis in GB liet ik een fles single malt whiskey achter bij een familielid van mijn schoonzus. Ik weet niet waarom ik daar opeens aan moet denken.

  4. Linksdraaiende stad….:-)
    Altijd een avontuur om in Engeland of Ierland een autootje te huren…
    Als het een beetje druk is op straat gaat het wel, dan volg je gewoon een beetje het verkeer.
    Maar op een verlaten landweggetje door ‘the moors’, ‘drive’ je voor je er erg in hebt weer ‘ghost’….

  5. fijn dat je er weer bent
    ik laat me verrassen
    deze is al meteen weer mooi

  6. paul,
    een malt nog wel:))
    goede reden om nog eens terug te gaan
    ich hab noch einen Koffer in Berlin
    ach nee, slechte vergelijking
    de fles is een dead marine by now
    groet

  7. vogel-vrij
    die weggetjes door de moors zijn zo smal
    met hoge hagen
    daar heb je geen rechts of links
    rotondes zijn lastig
    gelukkig had ik een prima chauffeur
    en een mio

  8. svara
    ik kom ook weer bij jou langs
    de foto’s moeten nog bekeken en gesorteerd

  9. Rob Kruzdlo

    Heerlijk ritmies gedicht…maak je pen maar nat….Groet Rob

  10. Ja zo ga je naar Engeland, met de boot.
    Ik vlas ook nog op een tocht Amsterdam-New
    Castle en dan langs de Hadrian’s Wall naar de
    andere kant, met de jongens.
    Dromen. Ik hou wel van dat land.

  11. Ingrid van den Bergh

    Je bent heelhuids terug, vuurjuffer. De woelige baremn getrotseerd met in je koffer
    een mooi prozadicht waarin ik beelden van ooit terugzie.
    Daar op het duistere Dartmoor, daar speelt het boek Jamaica Inn. Een verhaal over rovers dat ik enkel en alleen las destijds omdat wij door die streek reisden.

  12. Klopt… smal… nauwelijks breed genoeg voor een tegenligger.
    En wel erg smal als je er in een reflex rechts langs wilt:-)

  13. martin,
    ik kwam er al vaak, maar steeds in hetzelfde gedeelte, rond liverpool, aan de ierse zee
    heb nu het zuiden leren kennen, devon en cornwall
    schitterend
    een land om van te houden en het weer moet je vergeten
    soms komen dromen uit
    tot dan……dromen

  14. ingrid,
    jamaica inn, we waren in de buurt, het is nu een hotel
    zouden de luiken en het uithangbord nog zo klapperen?
    de vakantie was top!
    vogel-vrij,
    er zijn inhammen
    rob,
    het ritme van de zee in een zouten pen
    groet aan jullie

  15. Dat belooft niog wat vuurjuffer!
    Mooie boot.

  16. Catharina Anna Maria van Vliet

    Zo Vuurjuf, wij zaten donderdag op dezelfde boot…..

  17. CAM !!!!!
    als ik het geweten had, had ik je laten omroepen:)))
    tijdens de maaltijd zaten we bij nederlanders aan tafel, jullie waren het niet
    heb je nog mooie foto’s gemaakt van de zonsondergang?
    Laila, ja

  18. jij hebt het fijn gehad 🙂
    er is al veel te reizen in dit gedicht
    groetje
    tegen wil en dank oningelogd, het lukt niet vanavond

  19. jeetjemina, het heeft wel wat voeten in aarde tegenwoordig voor je bent ingelogd en dan weer op een bepaalde pagina terug bent op de VKBlog…..
    maar goed ik wilde toch even bij je reageren…want met m’n engelse bloed in de aderen móét dat natuurlijk….:-))…nee geen :-||, stiff lips daar doen wij in de fam. niet aan……..
    dus je hebt een de zuidkust bekeken…..aiai zooooo mooi, ik krijg meteen zin er naar toe te gaan….
    Cornwall….Devonshire….het lange strand in Bournemouth, Sandbanks, Westcliff, Poole….nou noem maar op…
    ik ben benieuwd naar je foto’s….
    (maar ik heb het niet zo op die grote boten, ik vlieg liever, want m’n evenwicht wordt op zee behoorlijk verstoord…..)
    jeggroet

  20. dianne,
    hier loopt het inloggen ook niet soepel
    goed dat je desondanks er was
    hetweerwordtmooigroet

  21. jeg,
    ken je ook de noordkust
    bij bideford
    ruw en ruig als de atlantische oceaan zelf
    we waren voor het eerst met eigen auto
    dan moet zo’n boot wel
    het geschommel viel mee
    groet aan jou

  22. Catharina Anna Maria van Vliet

    Vuurjuf, ja hadden we maar…… zeker jammer 😉

  23. echt een gemiste kans

  24. Ingrid van den Bergh

    Hee vuurjuffer, je hebt het ook gelezen? Een hotel zou zo maar kunnen. Wij hebben destijds in het restaurant iets gebruikt (niet gesnoven, hoor!).

  25. ingrid,
    natuurlijk heb ik het gelezen:))))

