the water of life *

                                                                                                                                                
hoe men vloeibaar
naar de ander toestroomt
kwetsbaar
in een teer moment
ontvangen leert
dan het water schenkt
een komvol kracht
dat leven geeft
om zo de dorst te lessen
en men samen
verder stroomt
 
 
 
tekst en foto vuurjuffer, juni 2010
 
beeld : the water of life van stephen broadbent
te vinden in de kloostertuin van de kathedraal in chester
 
 

* voor mijn zoon die gisteren zijn masters haalde
 
 
 
Geplaatst op 23 juni 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 21 reacties.

  1. Dianne Soeters

    mooi, het samenvloeien van beeld en tekst
    Gefeliciteerd met je zoon, v
    zomergroet,
    d

  2. WATER OF LIFE: an "illuminating" poison … Specifically, that liquid exhalation of a sandworm … produced at the moment of its death from drowning which is changed within the body of a Reverend Mother to become the narcotic used in the sietch tau orgy. An "awareness spectrum" narcotic.
    Uit één van mijn all-time favoriete boekeseries, de trilogie "Duin" van Frank Herbert.

  3. d,
    trots als een vader en een moeder :))
    het beeld vind ik zelf erg mooi
    zoveel symboliek
    en zoveel zon om van te genieten…….

  4. mike,
    zoekend op internet kwam ik je tekst tegen
    onderaan het beeld staat een bijbeltekst
    kijken of ik die nog terug kan vinden
    een zonnige dag

  5. “ Jesus said, ‘ the water that I shall give will be an inner spring always welling up for eternal life.’ “ John 4:14

  6. Mike,
    en zo word ik op mijn wenken bediend
    dank

  7. Erg mooi,
    Gefeliciteerd met Gert-Jan.

  8. laila,
    dank
    vandaag naar groningen
    kijken of er een een plekje vrij is op het terras

  9. vloeibaar samenvloeien….
    is voelbaar in het hart en zichtbaar in de gezichtsuitdrukkingen
    prachtig!
    gefeliciteerd ook!

  10. Heel mooi en teder.
    Gefeliciteerd!

  11. svara
    het water als innerlijke bron
    pierra
    teder in het gebaar
    dank voor jullie felicitaties
    met een avondgroet

  12. mooi beeld!!
    hoe men
    vloeiend
    in liefde gebogen
    geeft
    en
    ontvangt
    tot eenheid bereikt is
    dat welde bij mij op
    dat beeld ben ik ogenblikkelijk verliefd op geworden
    en gefeliciteerd met jouw zoon
    jouw masterpiece, zullen we maar zeggen

  13. Vuurjuffer jouw tekst maakt veel goed,
    want eigenlijk vind ik die twee teveel
    aan elkaar gesmolten.
    Om liefde te kunnen geven moet je ook
    los kunnen komen. Andere werelden zien.
    Maar verder is het mooi: het groen in de
    schaal; het water als steun; de in de lucht
    hangende kus; het opzien; en het naar
    elkaar kijken.
    Gefeliciteerd vadermoeder.

  14. Nu begrijp ik wat je bedoelde met "Maak je borst maar nat";-)

  15. marijke,
    jij schrijft mooie woorden
    geven en ontvangen
    en dat durven
    mijn masterpiece, ja ja

  16. martin,
    teveel aan elkaar versmolten
    hebt elkander lief, maar maak van de liefde geen band
    sta tezamen, maar niet te dicht bijeen
    want de zuilen van de tempel staan ieder op zichzelf
    en de eik en de cypres groeien niet in elkaars schaduw
    k. gibran
    ik lees het wel eens voor bij een huwelijksvoltrekking
    vadermoeder, dubbeltrots
    en dat zal zo blijven

  17. vogel-vrij
    misschien zitten er nog meer natte borsten in het vat :))

  18. Harry C.A. Daudt

    @prachtige plek(sacraal);goed in woord & beeld gebracht; zie er een ‘open mond’ in.
    roodkleurige baksteen geeft ‘vervreemdend’ effect.
    -groetvandichterbijgrave-

  19. goedemorgen dichter,
    weer blij met je commentaar
    de roodkleurige baksteen is kenmerkend voor dat deel van engeland
    gebouwen en huizen zijn ervan gebouwd
    geniet de zon

  20. Mooi!
    Hartelijke groet,

  21. thrammy
    een groet terug

