een wereld van dun papier

                                                                                                                    
                                                                                                                    
                                                                                                                     
 
van dunne blaadjes
vouwt hij zijn wereld
tekent het leven
in pictogrammen
niet alles mag genoemd
niet de mensen
noch de liefde
hoe zij het proberen
keer op keer
 
tot hun lippen sterven
hij ze schrapt
uiteindelijk
 
het papier te dun
 
 
 
 
 
hennievanee, augustus 2010
 

Geplaatst op 10 augustus 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. ze vallen erdoor, als het ware
    beeldend gedicht, mooi geschreven maar toch mis ik iets, waarom bijvoorbeeld
    groetje

  2. ha, toch nog een reactie
    te vaag, denk ik
    misschien een schrijver
    die het ook niet allemaal weet
    dank dat je er was
    en een dikke groet terug

  3. Vuurjuffer !
    Mooi! dank voor jouw reactie op mijn woorden!
    het papier te dun…..
    mijn aanvulling geheel vrijblijvend hoor…
    bijna doorzichting,
    dwarrelend als door adem geblazen
    naar de handen gevouwen
    dan door graagte het papier teder koesterend
    als kostbaar grijp gebaar!

  4. De scheidingslijnen in het leven zelf, zijn soms ook zo flinterdun…..
    Fijn weer eens hier bij je te zijn, Hennie.
    Veel te lang geleden.
    Hoop dat het goed met je gaat!
    Liefs,
    xxx

  5. nummer 22
    graag gedaan!
    ik vind het prettig als mensen meedenken
    in jouw aanvulling vind ik het
    bijna doorzichtig
    mooi
    evenals het dwarrelen
    ik laat het bezinken
    met een groet en dank

  6. hoi geroma
    het flinterdun tussen leven en dood
    mij gaat het goed
    en jij?
    fijn dat je er weer eens was
    een lieve groet

  7. Nummer 22 kan er ook wat van

  8. weet hij al dat jij dat vindt?

  9. Dun papier moet je teder behandelen, maar er kan veel op. Dat laat jij hier zien.

  10. hoi barbara
    de kwetsbaarheid
    je haalde het eruit
    voor je het weet, scheurt het
    dag dag

  11. hoe mooi!
    ja ik voel vooral kwetsbaarheid
    haast niet durven
    bang dat het zwart wit wordt?

  12. svara
    je bent terug
    misschien bang voor het leven
    dank voor je commentaren
    ik ben er blij mee
    dikke groet

