vuurzee

                                                                                                                                               
                                                                                                                                             
                                                                                                                                                

de zee is leeg als het moment

de schepen zijn naar huis gekeerd

op het water drijft nog wat

ze waren en hoe

 

 

tot aan de horizon een stip

ons meevoert bolle zeilen

westwaarts waar de zon in

 vlammen razend op ons neerslaat

 

 

 de zee is vuur voor een moment

 

 

 

 

 
 
 

@vuurjuffer, september 2010

Geplaatst op 8 september 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. antoinette duijsters

    Zie het zo voor me:-)

  2. oooh wat een een mooi beeld roep je op!

  3. alsof ik op een krijtrots sta
    en kijk ….
    simongroet

  4. alleen daar kunnen water en vuur het goed met elkaar vinden
    groetjes

  5. @antoinette
    een beeld van herkenning dus
    vanavond zullen we de zon wel niet zien zakken
    @gala
    goed te lezen dat woorden beelden kunnen maken
    vaak is het een heel gezoek naar de juiste woorden
    mijn puzzel
    met een groet aan jullie

  6. @simon
    dan zijn het voor jou de juiste woorden:))
    @svara
    je zegt het mooi
    liefde op het eerste gezicht
    iedere keer weer
    slaan de vonken over
    groet

  7. mooi weer, v maar de laatste zin hoeft niet uit te leggen
    vuur voor een moment is voldoende
    ik moest wel even kijken hoe ik het moest lezen in de doorloop; waarschijnlijk zou ik het daarom zelf zonder de witruimte tussen de eerste twee strofen geschreven hebben, maar is natuurlijk persoonlijk
    groetje
    d

  8. Catharina Anna Maria van Vliet

    Elke avond weer….

  9. ha die d
    blij met je commentaar
    de laatste regel heb ik op het laatst nog toegevoegd
    om het rond te maken
    maar ook om het verschil tussen de eerste regel en de laatste regel aan te geven
    voor mij heel bepalend
    – als het moment
    – voor een moment
    de witregel geeft aan dat het van onpersoonlijk naar persoonlijk gaat
    met het doorlopen of niet doorlopen van zinnen ben ik nog wel eens aan het stoeien
    een groetje terug

  10. @cam
    maar dan moet de zon wel schijnen
    en er moet een zee zijn
    @vogel-vrij
    het heeft geduurd voor ik jou begreep:))
    dank en groet

  11. ik kwam even bij je dobberen 🙂

  12. verbaas
    en beviel het?

