het voornajaar


                                                                                                                                                  
                                                                                                                                              
                                                                                                                                                      
het zijn de dagen van heimwee
veel doemt op tussen het verregend groen
 
 
we zitten weer op oude stenen
amfi gebouwd en het wordt tijd
tijd voor hoge woorden
ik wil ze spreken
ze komen er niet uit
 
 
sindsdien tikt de zomer regen
op de nog altijd volle bomen
 
 
 
 
 
 
 
vuurjuffer, september 2008 – 2010
foto internet
 
 
 
 

Geplaatst op 17 september 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. droef mooi, v

  2. Datzelfde gevoel bekroop mij ook al en nodde mij tot een blogje met diezelfde intentie… het hangt kennelijk in de lucht.

  3. Natte mossige stenen, en een kouwe kont.
    Als je maar in goed gezelschap bent

  4. ik wil er nog niet zo aan….
    ook al is het nog zo mooi geschreven

  5. kiezels
    beetje sfeer die past bij de tijd van het jaar
    smokey
    je moet het voelen
    je moet het zien
    met een warme groet voor jullie

  6. barbara
    jij weet waar het om draait
    het samen zijn
    svara
    zelf ben ik ook wel tevreden
    en de droge dagen komen weer
    ook voor jullie een dikke groet

  7. soms komt het hoge woord er niet uit.
    de laatste strofe kan ik horen.

  8. Miep van der Rohe

    Misschien had je niet op de stenen tribune moeten gaan zitten.
    Die is er voor toehoorders.
    Misschien had je op het podium moeten staan
    om het te zeggen.

  9. ton
    dat komt omdat je hoog zit
    miep
    het misschien mag je weglaten
    dank voor de reacties

  10. Volgende lente op een bankje langs het Ketelmeer of Zwartewater dan maar.

  11. ’t is een optie

  12. Ook ik voel wat je bedoeld, heb er zelf gezeten met wind en regen.
    Maar het geeft een intens gevoel terug te keren in die tijd.Reisgenoot

  13. hee reisgenoot
    jordanië, jij was er
    goed dat je het herkende
    met een warme groet

