het heeft een naam gekregen

                                                                                                                                                
                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                 
op tenen ontloopt hij zichzelf
laat het lawaai met rust
hij ontkomt er niet aan
zijn hel is los gebroken
 
 
het heeft een naam gekregen
wat in hem zat
nog zit
wordt nu in rood gespeld
 
 
zijn verdriet benoemd
 
 
 
 
 
 
vuurjuffer, september 2010

 

Geplaatst op 21 september 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. geen woorden…
    hopelijk raken zijn voeten de grond weer
    als hij zover is

  2. vogel-vrij
    dank
    ik kan het gebruiken
    assyke
    alleen het feit dat het een naam heeft
    sterkt hem
    of haar
    groet aan jullie

  3. hartegoedsgroet

  4. svara
    ook dat kan ik gebruiken:))
    en terug

  5. Het klopt vaak wel denk ik.
    Mooie voorzichtige woorden.

  6. lebonton
    ja, je zult het maar hebben
    martin
    blij met die
    mooie voorzichtige woorden
    groet aan jullie

  7. mooi klein voor dit hele grote
    dat moeilijk benoemen is
    groetje
    d

  8. hoi d
    je las weer met het juiste oog
    groetje terug
    v

  9. IngridvandenBergh

    martin noemt je woorden voorzichtig en dat zijn ze wel vind ook ik
    je slaagt steeds weer in de juiste dosering, vuurjuffer, waardoor het nog meer raakt

  10. ingrid
    ben blij met jouw woorden
    het blijft zoeken…….
    groet je

  11. Ik weet niet waar het over gaat, maar het zweet breekt me uit.
    Ik loop op tenen om je gedicht heen…

  12. hoi barbara
    ik vind het stil hier
    de volgende keer maar weer stampvoeten…….
    groet

  13. Heeft het hem geholpen, al dat benoemen? Is hij nu zijn eigen tekst kwijt?
    Leeft hij nu als een diagnose, en begint nu iedereen te stotteren uit pure beleefdheid?
    Ik vul je stilte maar even op, op straffe van idiotie.
    Maar die dingen vraag ik me dan wel af…

  14. goeie vragen, barbara
    ik denk dat het hem geholpen heeft
    of haar geholpen heeft
    door het te benoemen kan hij verder
    of kan zij verder
    de diagnose gesteld
    nu de behandeling
    dat beleefde stotteren van iedereen…….
    het ligt er maar helemaal aan hoe hij met "het" omgaat
    of zij
    maar het blijft een gedicht
    een gedicht moet vragen oproepen
    vind ik
    daarin ben ik bij jou wel geslaagd:))
    het wordt een mooie dag

  15. groet Rob

  16. hai rob
    een groet terug
    vandaag genieten we de zon

