nu de woorden missen

                                                                                                                    
                                                                                                                   
                                                                                                                   
nu mijn woorden op zijn
zie ik de mensen
de dingen
in lijnen en kleuren
 
laag over laag
knal ik ze op het linnen
onder iedere laag
een ander afscheid
 
karmozijnrood herbergt
mijn kindertijd
warme daken op de huizen
pruisisch blauw de lucht
waarin een gezin verdween
 
de bomen mogen herfstgroen
zij krijgen nog geen naam
nu ik de woorden mis
 
 
 
 
 
vuurjuffer, oktober 2010
 
 
 

Geplaatst op 7 oktober 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 26 reacties.

  1. Jacob Hesseling

    Wat krijgen we nu 🙂 !

  2. hoi jacob,
    nieuwe hobby erbij
    maar het valt niet mee
    die koffie houden we warm:))

  3. Marius van Artaaa

    ‘nu ik de woorden mis’
    kan je helemaal losgaan
    tot ze voor je schilderij staan
    en je vragen wat het precies is…./-:{]
    ps
    kom voor de draad met je werk
    of hou je het onder je zerk?

  4. in woorden een binnenwereld hier mooi verwoord!
    ==knal ik ze op het linnen==
    kan niet anders zeggen dan dat dit fantastisch in mijn oren klinkt!

  5. …..dat je mist
    @marius
    binnenkort
    een zelfgeschilderd plaatje
    bij mijn eigen praatje
    mistiggroetje

  6. @svara
    – het knallen-
    schilderen is durven
    evenals schrijven
    ach, het hele leven is durven
    een maísgeel groetje voor jou

  7. mooi, het andere kijken

  8. kiezels
    je zegt het helemaal raak
    schilderen is kijken
    net zo als schrijven
    als fotograferen
    wie kijken kan……..
    een heldere groet vanuit hier

  9. Mijn boertje in ZWI is kunstschilder en grafisch tekenaar. Kreeg ooit eens ‘les’ van hem. In de ‘Karel Appel’ overalls oogsten we op de skipistes veel bekijks.
    Succes!

  10. hoi vsp
    die overalls zijn ook te gebruiken met carnaval
    dank voor het succes
    of het lukken gaat ?
    groet je

  11. StadsfotograafVelsen

    Contradictio in terminis, maar desondanks heel indringend

  12. *
    ¿Vuurjuffrouw had je moeite met dit gedicht? Ik heb het gevoel dat je er nog wat aan kan vertimmeren.
    Ab groet Rob

  13. @stads
    ik kan je niet helemaal vatten
    maar wel dank voor het indringend
    alles lijkt gezegd
    wat mij betreft
    op zoek naar een andere manier om mij uit te drukken
    @rob
    ik schreef het zo op
    vertimmeren kan natuurlijk altijd
    ik buig mij er nog eens over
    dank voor jullie waardevolle reacties
    groet
    zoiets bedoel ik

  14. bomen willen ook geen naam.
    de kleur is ze genoeg.

  15. Spannend…
    linnen.

  16. @ton
    geen woorden voor de bomen
    alleen het geel het bruin en het rood
    en het groen
    @vogelvrij
    gespannen linnen
    voorlopig van het goedkope soort
    een nachtgroet

  17. BarbaraJansma

    vuurjuffer, leuk!!!

  18. barbara
    ja, ik vind het leuk

  19. paco painter

    Je woorden op zijn?

  20. paco
    soms heb je het gevoel dat je alles wat je wilde zeggen
    al gezegd hebt
    jij kent dat gevoel waarschijnlijk niet

  21. BarbaraJansma

    Maar vuurjuffer, geldt dat niet ook voor beeldende dingen? Dan zeg je toch ook iets? Ander niveau, dat wel denk ik. Ik ken het wel, het papier staart me wat gemenig doch blanco in het gelaat.. Nou ja, als het maar kriebelt ergens.

  22. dat denk ik wel, barbara
    maar met beeldende dingen heb ik (nog) geen ervaring
    een writers block
    maar eigenlijk is het dat niet helemaal
    als je maar open blijft staan voor wat zich aandient
    dan komen de kriebels ook wel
    hoop ik
    warme groet

  23. Nou, je woorden zijn nog niet op zo te lezen. Mooi.
    Succes met dit nieuwe begin.

  24. pierra
    dank voor je reactie
    de eerste appel is geschilderd!
    goede dag voor jou

  25. op zoek naar morgen

    Op papier of op linnen, knal maar lekker op.

  26. morgen
    doe ik
    dank voor je bezoek

