gedachtensprongen

                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                
                                                                                                                                             

de dag lag grijs onder mijn voeten
het blad hing zwaar
klaar voor de val
traag
het water een fluistering
de rimpeling
zoals het hoort
herfst
 
 
ik ging om te gaan
gedachten sprongen het grijze pad
struiken droegen de rozenbottels
drie klaprozen bloeiden
in geniep
buiten hun tijd
voor in mijn gedachten
 

 
@vuurjuffer, oktober 2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 11 oktober 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. mooie herfstgedicht
    ik sprong als vanzelf prettig terug in de tijd
    = gedachten sprongen=
    als kind sprongen mijn gedachten mee met het touwtje
    en twistte ik ze tussen elastieken….
    gedachtenloos

  2. svara
    die elastieken, ach ja
    jouw regels zetten mij terug in de tijd……..
    groet je

  3. Ingrid van den Bergh

    ik ga voor de klaprozen

  4. je gaf het grijs een kleur om in te blijven gaan, v
    fijn gedicht om te lezen
    groetje
    d

  5. Marius van Artaaa

    een procesverbaal
    van de handel
    en wandel
    van het jaargetij
    waar gedachten
    van gaan springen
    maar gelukkig
    nergens vanaf…./-;[}

  6. @ingrid
    ze kruisten mijn pad
    wonderlijk in dit jaargetij
    @kiezels
    klaprozenrood
    of oranje
    een klaproosje voor jullie:)))

  7. @marius
    met beide benen op de grond
    voeten stevig op het pad
    dan kom je de mooiste dingen tegen
    ook voor jou een roosje

  8. bingo! klaprozen in geniep.

  9. @lebonton
    verscholen
    is voor mij geniep

  10. Harry C.A. Daudt

    @vuurjuffer…de klaprozen doen nog even hun bloei over;dat is een Italiaanse gewoonte,ciao!

  11. @harry
    laten we die italiaanse gewoonte erin houden
    het lijkt hier al bijna italïe
    met die ongemeen blauwe luchten
    en de cappo
    ciao

  12. nooit bij stil gestaan dat klaprozen geniepig kunnen zijn, maar origineel en leuk gevonden … 🙂

  13. buitentijdse dag
    bloeit grijze klaproos.
    Je bent mooi gedicht

  14. @bert
    ik zag ze met eigen ogen geniepig staan
    @ghijsa
    een grijze klaproos
    in tijden waarin
    rode haarverf hoogtij viert
    groet aan jullie

  15. De traagheid in het egdicht spreekt mij aan…voor het vallen van het blad.
    Treuzel gedicht dat ergens veel tijd neemt om te beeindigen.
    Ab groet Rob

  16. ha rob
    mooie opmerking
    zo’n grijze stille dag
    waarop alles stil
    in afwachting van
    mooie avond nog

  17. BarbaraJansma

    Mooi, stiekem voor in je hoofd.

  18. hoi barbara
    je haalde het eruit
    zelf vond ik het ook aardig gevonden
    een goede dag

  19. op zoek naar morgen

    Ik sta versteld van het ritme van dit gedicht, prachtig!

  20. hoi morgen
    gedichten moeten lopen
    vind ik
    zeker als je zelf ook veel loopt
    dank voor prachtig

