een dakloos bestaan

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                         

 

armen als bruggen

 wenst zij

om onder te slapen

te schuilen voor

het natte seizoen

zwerfster van het

eerste uur

altijd op weg

om nooit thuis

te komen

 

armen die hoeden

houden haar gaande

in een dakloos

bestaan

juist nu

de kou zo bitter

en zij nog 

wennen moet

 

 

 

 

 

afbeelding

dakloze vrouw in hampton

mary rudisill

 

 

@vuurjuffer

 

 

 

 

Geplaatst op 13 oktober 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. Barbara Jansma

    Scherp en warm gezien
    Het verlangen naar wat je nooit hebt gehad laat je een leven lang zoeken en vechten.
    1 vraagje, hoe verbind je ‘van het eerste uur’ met ‘en zij nog wennen moet’?
    Ik heb een vermoeden, maar weet het niet zeker.
    De foto doet me denken aan Egon Schiele, ergens. Maar dan veel ingetogener.

  2. mooi verwoord wat er in hen om zou kunnen gaan
    de foto, hij zou voor mij groter mogen
    en ik heb zo niet direct de associatie met een dakloze
    = armen als bruggen=
    die warme doek om haar schouders…….
    groetje

  3. hoi barbara,
    het verlangen naar wat je nooit hebt gehad……….
    wat een waarheid
    van het eerste uur
    vanaf het begin
    iets wat altijd al in je gezeten heeft
    het wennen slaat op de kou
    letterlijk en figuurlijk
    en telkens weer
    je kunt het ook als metafoor lezen
    zo had ik het in eerste instantie ook geschreven
    de foto is een schilderij
    ik heb op internet gezocht onder dakloos en homeless
    toen kwam ik op deze schilderes
    zelf vind ik wat "clean"
    maar de kleuren vind ik mooi
    blij met jouw reactie
    groet je

  4. svara
    het is een schilderij
    (zie mijn reactie op barbara)
    zij heeft meer homeless people geschilderd
    behoorlijk "gladjes"
    maar daarom vind ik het ook wel wat hebben
    zal proberen een grotere versie in te voeren
    dank en groet

  5. Jacob Hesseling

    prachtig ,
    met en zonder afbeelding,
    kom gauw eens les bij je nemen 😉

  6. hee jacob,
    da’s lang geleden
    dat ik les gaf
    maar talentvolle leerlingen zijn altijd welkom:))))
    goede avond

  7. maria-dolores

    aan sommige dingen wen je nooit
    ook al denk je dat het zou moeten…

  8. hoi maria-dolores
    wat nooit went………
    dat wat kan van alles zijn
    ermee leren leven
    het een plek geven
    het los laten
    je kunt ermee worstelen……
    ciao

  9. Ik vind het moeilijk om iets te zeggen over daklozen.
    Toen ik in Amerika woonde was dakloosheid heel dichtbij
    Buiten, onder m’n raam.
    Binnen was het warm, en ik was moe.
    Ik kroop in m’n bed na een lange dag.
    Buiten sliepen er mensen in dozen.
    Moest ik als buitenlander/staander hun probleem oplossen?
    In een land dat het recht van de sterkste als credo heeft gekozen?http://www.vkblog.nl/bericht/341736/Klein_nieuws_uit_New_York

  10. ben in de VS geweest
    op vakantie
    zag ze daar in dozen
    hier hebben we daklozenopvang
    voor mij is het anoniem
    totdat een dakloze een gezicht krijgt
    een mens wordt
    zoals ik
    en jij
    en jij

  11. Harry C.A. Daudt

    @vuurjuffer; raak vanaf de eerste zin; dat ik ‘ervan wenen moet’.

  12. de zwerver….met en zonder gezicht…

  13. @harry
    niet te hard wenen hoor
    @zwolly
    goed gezegd
    een gezicht gegeven
    fijn weekend voor jullie

  14. op zoek naar morgen

    ‘Les clochards’, je ziet er steeds meer, steeds vaker. Vreselijk triest…

  15. morgen
    en steeds jonger ook…..

  16. Ingrid van den Bergh

    is dat eigenlijk wel een bestaan?
    … misschien… met die armen…

  17. armen die wij allemaal wensen
    ook met dak
    terug van weg
    een groet aan jou

