diabetes een gezicht geven *


                                                                                                                       

vandaag koop ik een taart

met slagroom en met kaarsjes

de vulling is van levenslust

 

vandaag een werelddag vol leven

dat van ons is en bij ons hoort

wij vieren het met velen

 
 

@hennie van ee

 
 
 
*  In Nederland hebben 850.000 mensen diabetes en zijn er naar schatting 250.000 mensen die het niet weten dat ze het hebben.
Jaarlijks komen er 71.000 patiënten bij.
Vandaag is Wereld Diabetes Dag.
 
Diabetes een gezicht geven. Dat is het idee achter de fotowedstrijd die de Nederlandse Diabetes Federatie dit voorjaar uitschreef.
Vandaag worden de 12 winnaars bekend gemaakt.
Ze hangen vanaf nu op station Amersfoort Centraal en reizen na Kertsmis door het hele land.
 
 
Bron: Trouw
 
 
Foto: Sugar Babe van Nicky Boeren
 
 
 

Geplaatst op 12 november 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. antoinette duijsters

    Een ziekte waar je steeds mee bezig bent. Goed dat er aandacht aan besteed wordt.

  2. antoinette,
    in de krant staat: diabetes heeft nooit vakantie
    en zo is het
    en
    diabetes is niet anoniem
    het treft mensen
    groet je

  3. Mijn blog van eergisteren had er – meer dan me lief is – mee te maken. Wat een rot ziekte.

  4. kitty schoenmakers

    Sugar babe! leuke titel 🙂
    Toevallig vandaag kersenvlaai gekocht 🙂
    Was al een maand geleden, dus ik vond het tijd:)

  5. martin
    ik ga je lezen
    je kunt er mee leven
    alleen ik moet eraan wennen
    en mijn lichaam ook
    kitty
    geniet van je vlaai !
    en al het lekkers van de komende tijd
    groetjes

  6. @vuurjuffer:
    Het zou mijn gezicht kunnen zijn.
    nee …….het went niet, maar je kan (je MOET) er mee leven.

  7. iers dagboek
    jouw gezicht schuilt erachter
    en het gezicht van al die duizenden
    even uit de anonimiteit
    groet

  8. goed dat je er zo’n mooi blog aan wijdt
    en een mooi gedicht!
    vervelend om er mee te leven
    ik heb er ervaring mee in de zwangerschap
    dat was te overzien
    alle goeds!

  9. dag svara,
    ik had het ook in mijn zwangerschap
    blijf alert
    want onbehandeld kan het veel schade aanrichten
    veel goeds terug

  10. Diabetes is ook mijn redding.
    Als ik weer teveel eet word ik daaraan herinnerd door een te hoge suikerspiegel.
    Ik eet beduidend minder dan vroeger.
    Goed zo.

  11. flink afgevallen dus
    diabetes als redding
    zet het even in een ander licht
    groet

  12. Vogelman de echte

    wat een zoet meisje!

  13. da’s nou een sugar babe, birdman

  14. StadsfotograafVelsen

    Prachtige meid! Stoer.
    Cornelis Vreeswijk stierf vandaag 23 jaar geleden aan o.a. diabetes

  15. Aparte poster. Suiker maakt meer kapot dan je lief is.

  16. hoi stadsfotograaf,
    ik las het blog over cornelis vreeswijk
    ook stoer
    net als deze meid
    apiedapie
    ook een glaasje suikerwater?
    groet

  17. Heeft Reine wel een beetje gelijk in.
    Als ik geen diagnose had gehad in een vroeg stadium 10 jaar geleden dan was ik nu dood geweest.

  18. iers dagboek
    daarom is het zaak er vroegtijdig bij te zijn
    een hoge bloedsuikerspiegel ontregelt veel in het lichaam
    bij onze apotheek kun je je deze week gratis laten testen
    dat zal elders ook wel zo zijn
    en nu het weekend…….

  19. Ik heb een diabetesmeter thuis en een op het werk. Ik heb er al 2 "verdachte" collega’s uitgevist die niet wisten dat ze een te hoge suikerspiegel hadden.
    Dokter Reintje noemen ze me nu al.

  20. hai dokter r.
    blijf doorgaan met uw werk en uw meter

