liever in het zand *

                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                

liever in het zand lief

schrijf ik

woorden van staal

die de wereld wakker houden

 

liever in het zand

laat ik mijn sporen

als een vogel in de sneeuw

het driftig zoeken

 

liever in zand

teken ik het verleden

een schilderij van

wat werkelijk was

 

 

 

 

* met dank aan jacob en martin

  zie:  zachte zonnen

 

foto:  zandtekening, navajo

tekst: vuurjuffer, december 2010

 

 

 

 
 
 
 

Geplaatst op 1 december 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. ik wilde simpel ‘mooi’ neerpennen
    maar bedacht me dat dat waarschijnlijk teveel woord is
    voor iets waar ik niets aantoe wil voegen
    omdat het eenvoudig mooi is.

  2. een groots compliment, ghijsa

  3. Ghijsa zei alles wat nodig

  4. mooi als het zand en de zee en de wolken in de lucht
    de uitgewiste eeuwige woorden

  5. @dag svara
    :))
    @marijke
    uitgewiste eeuwige woorden
    die zijn de moeite van het schrijven waard
    groet

  6. Jacob Hesseling

    Zij weet dat
    de sporen
    van de toekomst
    verder reiken dan de horizon
    voorbij verre bomen
    gevangen in de
    ondergaande avondgloed
    morgen zoekt zij dáár verder.
    (liet me even gaan,) je bent ook zo inspirerend, geef met een enkele woord zoveel ruimte en beeld….

  7. @jacob,
    wat een pracht dicht!
    daar past een winterse zonsondergang bij
    zodat de sneeuw roze kleurt
    @vogel-vrij
    dank

  8. Jacob Hesseling

    Zij weet dat
    de sporen
    van de toekomst
    verder reiken dan de horizon
    voorbij verre bomen
    gevangen in de
    ondergaande avondgloed
    nachtsneeuw kleurt
    de morgen later
    een winterse zonsopgang
    dáár zoekt zij verder
    naar de sporen
    van vluchtige liefde
    die de sneeuw
    een vleugje roze kleuren.
    (toegift)

  9. jacob,
    je bent op dreef
    wat een warmte
    doet mij denken aan
    sneeuwlandschap bij ondergaande zon
    van anton mauve

  10. ja zand: is
    maar
    verwaaid weer
    stalen woorden en
    ware geschiedenis
    zijn absoluut
    zo lang ze er zijn
    in zand dat blijft

  11. Jacob Hesseling

    @Vuurjuffer : anton mauves gedicht ken ik niet, trouwens martin is ook goed op dreef!

  12. @martin
    zand dat verwaaid
    zand dat blijft
    die tegenstelling geeft kracht
    @jacob
    anton mauve is een schilder:
    het schilderij hangt hier als poster
    vandaar
    met een groet

  13. mij doet het denkenaan deze regels
    one day i wrote you name upon the sand
    then came the waves
    and washed it away
    less is more, Moon

  14. @moon,
    daarom koos ik voor
    woorden van staal
    dat ze mogen blijven
    groet aan jou

  15. Robert kruzdlo

    Er zit veel liefde in dit gedicht. Wat zou Christus in het zand geschreven hebben?
    Ab groet Robert

  16. @rob,
    ik ben uw hoeder
    groet

  17. en dat de korrels maar lang mogen stilliggen.

  18. als een wens, ton

