vilten voeten

                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                    

hij danst een eenzame wals
met hond
zijn haar golft de velden
rond in het rond
 
 
lang het seizoen en zwaar
wat hij droeg
waartegen hij vocht
wat hij wegslikken moest
 
 
als de hemel sluit
metaal met roze vegen
iedereen op vilten voeten
thuis of bijna
dan gaat hij en walst
rond in het rond
de avond op voeten
 
 
 
 
@vuurjuffer, december 2010
 
 
 
 
 
 

Geplaatst op 8 december 2010, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 24 reacties.

  1. Robert kruzdlo

    We moeten dansen zei Nietzsche al. Een mooi dromerig gedicht. Ab groet Robert

  2. Zag je hem tijdens een wandeling?

  3. rob
    een dromerig beeld voor een koude werkelijkheid
    en dansen is overal goed voor
    martin
    ja
    jij kunt hem ook tegenkomen
    kwestie van goed zien
    ps ik heb een kleinigheid veranderd
    met een groet

  4. de stilte die zichzelf verwerkt
    al walsend
    mooi

  5. ghijsa
    fijn dat het overkomt
    groet

  6. avond op voeten …heerlijk !

  7. itrigerend gedicht; helaas is er geen hond die met mij dansen wil

  8. @kuifje
    zeker als ze van vilt zijn
    hou ze warm
    @cor3306
    dat is wat je denkt
    maar
    denk nou eens anders
    groet jullie

  9. Metaal met roze vegen.
    Ja, zo is de avondhemel in de winter…

  10. @ vrije vogel
    zo is die voor jou
    ook een kwestie van kijken

  11. zonder wind, nauwelijks voelbaar maar zo nabij

  12. ik voel blijheid in het alleen verwerken
    met hartegroet

  13. @gala
    je ervaart het klein
    dat doet me goed
    @svara
    je leest de goede berichten van vandaag
    en opluchting
    groet aan jullie beiden

  14. Heb het gezien.

  15. jij als kijker
    ik had niet anders verwacht:))
    groet

  16. moet denken aan degenen die ’s avonds onder zo’n hemel het dorp weer binnenrijden
    hoevelen eenzaam

  17. hoi marijke
    mooie reactie
    vilten voeten is een gevoel
    maar niet voor iedereen
    dat heb je goed gezien

  18. mooi een avond met rose vegen
    ik heb iets met rood vandaag
    kijk maar
    liefs Moon

  19. weet niet waarom ik twee keer doorkom
    omdat ik die vilten voeten mooi vind?
    lfs Moon

  20. moon
    ik heb je een keer weggehaald
    ik kom buurten

  21. ….dan mag ik jullie feliciteren
    zo in deze donkerte wat licht….

  22. svara
    dank met een glimlach

  23. op zoek naar morgen

    Walsen, violen hoorde ik in de verte onder het lezen.
    Take this walz…http://www.youtube.com/watch?v=UUtgjjj75_Q

  24. op zoek,
    leonard cohen, my man
    thanks
    zo te kunnen walsen

