de eenzaamheid van het bestaan

                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                  

en als ik dan uiteindelijk
in de onrust van de nacht
bij mezelf op visite ben
babbel ik met mensen
die nog moeten komen
of al zijn geweest
 
 
en als ik dan uiteindelijk
mijn laatste droom verlaat
dwaal ik door een spookstad
holle huizen
lege woorden
en geen mens
 
 
 
 
 
 

 

@vuurjuffer/hennie van ee

januari 2011 

 

Geplaatst op 13 januari 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 30 reacties.

  1. maria-dolores

    in dromen komen ze vanzelf, de mensen met hun woorden
    in het echt moet je meestal eerst naar ze op zoek
    en soms héél lang zoeken…

  2. m-d
    als je zoekt
    vind je het vaak niet
    laat maar komen
    de mensen
    de bloggers
    want daar slaat het ook een beetje op
    met een groet

  3. Jacob Hesseling

    de eenzaamheid blijft achter….
    erg mooi geschreven.

  4. maria-dolores

    @vuurjuffer,
    ja, goed, ik bedoelde eigenlijk:
    je moet in elk geval wél zorgen dat je ze eerst ontmoet…

  5. En soms kan het woorden geven aan dìe specifieke eenzaamheid ook even het moment van delen geven zodat het te dragen is… en dat vermogen heb jij dus. Het is een beetje ook het gedicht van Naakt::wie zal ik zijn? Wie zal er zijn?
    Hartelijke groet, Coby

  6. op zoek naar morgen

    Mooi neergezet, overduidelijk dat dit op bloggen slaat. Nu maar hopen dat ons virtuele wereldje hier niet in zal storten…

  7. @jacob
    fijn dat je het las
    @maria-dolores
    en voor ze openstaat
    en ze dan toelaat in je wereld
    met een warm doch regenachtig zwols groetje

  8. @coby
    wat een lieve woorden
    en wat fijn dat je reageert
    echte parels zijn goud waard
    een hartelijke groet terug

  9. @ op zoek
    ik heb erg veel vertrouwen in onze "voortouwers"
    ik ga gewoon door
    tot ik de laatste droom verlaten moet
    daarvoor is het blog
    en zijn de mensen mij te lief
    groet

  10. Ingrid van den Bergh

    mooi, vuurjuffer en warm je woorden in de reactie hiervoor
    daarom blijven je lezers ook komen
    daarom
    ja
    daarom

  11. @ingrid
    het raam staat open
    de vogels fluiten
    het lijkt wel lente…….
    een nieuwe lente

  12. op zoek naar morgen

    @Vuurjuffer, ja precies. Het eeltlaagje op mijn duimen is al flink dik…

  13. … op pad gaan om te ontmoeten …

  14. @kuifje
    en zo elkaar tegenkomen
    in een lange mars
    die tijd en afstand
    overbrugt
    @morgen
    alleen je duimen
    niet je ziel

  15. = uiteindelijk bij mezelf op visite ben…..=
    zoooooo moooooi!!!!

  16. @hee svara
    niet overrrrrrrrr dddddddddrijven:)))
    wel een aardig blogzinnetje
    ik geef het toe
    mooie avond

  17. Beeldsprekers

    "Want ieder mens wordt moederziel allengeboren,
    en sterft net zo moederziel alleen."
    Maar het gaat erom wat je daartussen doen.
    De quote is uit "Moederziel alleen" van Rober Long.

  18. @beeldsprekers
    daartussen kan het ook alleen zijn
    niet iedereen is even sociaal vaardig
    of blog vaardig
    robert long had mooie liedjes
    hij raakt een beetje vergeten door mij
    groet

  19. ik schilder er iemand bij
    iemand waar jij eigenlijk niet meer aan dacht
    die met open armen op je wacht

  20. BarbaraJansma

    Een erg mooi gedicht. Het valt me op dat veel lui hierboven alleen zijn met eenzaam zijn vereenzelvigen. Maar dat hoeft toch niet? Zeker niet als je al ongevraagd bestookt wordt door mensen die je niet eens kent…
    Kan nogal een rustgevende opluchting zijn. Zo’n spookstad. Denk ik dan.

  21. @marijke
    je maakt me nieuwsgierig
    ik durf er hier niet naar te raden
    spannend is het wel
    te meer daar ik geen flauw idee heb
    wie .marijke. is
    fijne avond
    en geef een clue :))

  22. hoi barbara
    zo’n spookstad wil je toch niet
    om te bloggen en het leuk te vinden hoef je niet eenzaam te zijn
    alleen zijn is wat dat betreft wel prettig
    vind ik
    je baard vindt navolging:))

  23. oje
    ik bedoelde niet dat ik degene ben die met open armen staat te wachten
    al zal ik dat graag doen
    al was het alleen maar om elke dag de eerste te zijn die je gedicht las
    maar je gedicht werd voor mij een schilderij
    maar eenzaam
    erg eenzaam
    en dat wens ik je niet toe
    daarom schilderde ik er een persoontje bij
    iemand die in jouw leven een rol speelde
    waar je niet meer aan dacht
    en dan opeens:
    (jippie! niet meer eenzaam)
    zoiets

  24. Lieve Hennie – haaa 🙂 er zijn nog meer nachtbrakers hier te vinden.
    Maar de manier waarop jij het vorm geeft vind ik geweldig!
    En nu maar duimen blijven draaien en hopen op een goede afloop.
    Alle liefs!

  25. hoi marijke
    alles duidelijk
    ik begreep je niet helemaal
    fijn dat je iemand voor me schilderen wilt
    zie verlangend uit naar het resultaat!
    groetjes

  26. goedemorgen geroma
    ik draai het eelt op mijn duimen
    terwijl de regen tegen de ramen
    al het goede terug

  27. Beeldsprekers

    @Vuurjuffer, inderdaad, daartussen kan het ook heel alleen zijn!

  28. @beeldsprekers
    tja
    en daar rust dan vaak een taboe op
    want het hoort toch altijd leuk en gezellig

  29. vuurjuf…ik zag u in gedachten scharrelen op het door godverlaten blogeiland en ik werd er zo weemoedig van…

  30. dag gala dag
    levenswijs mens

