bij een afscheid (2) : die eerste dag in maart

                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                     
                                                                                                                                                   
 
 
 
 
 
het afscheid schuilt in een arm
die wuift een hand
de last post geblazen
over een volgepakt plein
nog voor de stilte scheurt
afscheid is een zoen
 
 
het is namen en gezichten
het vliegveld of een fietsenhok
die eerste dag in maart
het afscheid dat ben jij en jij
en jij
 
 
 
 
 
 
 
 
@hennie van ee, 31 januari 2011
 
 
 
 
 

Geplaatst op 31 januari 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 27 reacties.

  1. maria-dolores

    de (virtuele) plek is er dan waarschijnlijk niet meer
    maar de mensen nog wel…

  2. ik wil ook steeds wat schrijven
    over dit afscheid
    maar het lukt me niet
    het voelt zo nutteloos,
    er is niemand die luisterd
    dat het pijn doet etc
    Liefs Moon

  3. @maria-dolores
    zolang er mensen zijn
    blijf ik komen
    ben ik blij dat jij langskwam
    @moon
    afscheid moet je vieren
    vind ik
    zeker het afscheid van iets dat waardevol voor je was
    hier zijn nog luisterende oren
    en lezende ogen
    genoeg
    een warme groet voor jullie

  4. maria-dolores

    ik ga op die dag iets leuks doen.
    iets wat ik nòòit gedaan zou hebben als ik gewoon thuis had moeten/kunnen blijven om te bloggen :-).

  5. hee goed idee
    1 maart is een dinsdag
    mijn schildermiddag
    altijd leuk
    hoor nog wel wat je gaat doen

  6. Barbara Jansma

    Mooi en dank je wel. Het afscheid is ook jij.
    (Ik heb nu een heel slechte en weinig poëtische gedachte: ieder blog dat over dit nakend afscheid gaat kan nooit zomaar door de vk worden gepubliceerd, want daarmee wordt het volmaakt uit verband getrokken, verminkt en daarmee je auteursrecht geschonden. Zei de FNV tegen me laatst. Gnègnè)
    (Waarmee mijn besluit vast staat. Ik zal hier verder bloggen over wat hier gaande is, themadagen en duoblogs gaan maken, van alles dat zonder enige andere blogger of zonder deze situatie niet kan bestaan. Ik zál ze, gvd…)

  7. Wat verkies ik 1 maart
    boven een afscheid dat nooit kwam.
    Vliegvelden en fietsenhokken kunnen er wat van!
    Toch vindt het onvermijdelijke afscheid thuis plaats.

  8. @bar
    je bent boos
    en strijdvaardig
    goed
    ik blijf afscheid schrijven
    tot het licht uitgaat
    @vogel-vrij
    en daarna een borrel
    toch
    groet aan jullie

  9. op zoek naar morgen

    Wie plukt mij 1 maart uit de goot? En ik had nog zo gehoopt dat het goed zou aflopen…

  10. maria-dolores

    @op zoek naar morgen,
    je kunt het hier komen vieren.
    jij zit toch vlakbij Toscane?
    ik woon bovendien in het noorden, dus da’s nog dichterbij

  11. @morgen
    een goot in nimes?
    ik kom je plukken
    en daarna samen door naar toscane
    hebben we meteen een leuke dag
    1 maart
    ciao bella

  12. het klinkt als een dans
    het walst

  13. maria-dolores

    @hennie,
    van Nimes naar hier, dat kun je bijna lopend doen :-).

  14. Misschien kunnen we op 1 maart wel ergens een virtueel feestje bouwen, uithuilfeestje of opnieuwbeginfeestje, ergens in een chatroom op het internet.

  15. @marijke
    dansend de ondergang tegemoet
    dat schrijft geschiedenis
    @maria-dolores
    ik haal nu de wandelschoenen uit het vet:)))
    @apiedapie
    lijkt me wel wat
    hoor graag waar en hoe
    met groet

  16. ik denk niet dat jullie niet luisteren
    ik voel met niet gehoord door de beslissingmakers bij het VK
    en dat voelt zo machteloos
    zo anoniem
    grtjs Moon

  17. hai moon
    helemaal duidelijk
    of we er niet toe doen
    maar dat doen we toevallig wel
    groetjes terug

  18. maria-dolores

    P.S.
    de VK heeft in al die jaren nooit naar ons geluisterd
    aan de andere kant heb ik daar veel van geleerd
    dat het vaak een illusie is, bedoel ik
    en dat je eerst zelf moet testen of mensen (een beetje) luisteren
    en je daar dan op instellen
    het meeste ergert mij mijn tijd op de RBA
    elke dag mijn best gedaan
    om ‘kwaliteit’ te bieden
    de VK niet teleur te stellen…
    maar zoals ik zei, ‘k heb er wel veel van geleerd
    had weinig illusies over toen het Remarque-mailtje kwam
    en tòch was het nog een klap…

  19. @maria-dolores
    goedemorgen
    – de VK niet teleur stellen –
    kom kom
    ik heb vooral in het begin
    voor mezelf geblogd
    voor mezelf geschreven
    wilde mezelf niet teleur stellen
    en toen het een beetje liep
    er wat meer reacties en aanbevelingen kwamen
    begon ik aan de lezer te denken
    misschien wilde ik hem niet teleur stellen
    maar de VK?
    ach, deze dichtsels zijn goed voor de rouwverwerking
    bedenk ik mij
    al typende
    fijne dag

  20. misschien omdat het januari is
    en donker en grijs
    dat ik er maar niet overheen kan komen
    ik kan er ook niet goed over praten
    met mensen die er niet bij zitten
    bij het vkblog
    leg dat maar es uit
    wat je hier kunt vinden
    op een grijze dag
    liefs

  21. januari WAS sorry

  22. moon
    ik wacht op een afscheidsblog van jou
    kom op
    groet

  23. Zich van Verre

    Tis me wat met die lastposten…

  24. zich
    wie bedoel u?

  25. Ik schilder die dag op het plein de deuren dicht .

  26. Zich van Verre

    Die geblazen werd. In eerste instantie las ik het op z’n Nederlands. Is een joke van mijn.

  27. @kuifje
    ik ga ook schilderen
    in nimes of in toscane
    grote felle fantasiebloemen
    de echte zijn me nog te moeilijk
    @zich
    o
    de groetjes

