bij een afscheid (3) : tot slot

                                                                                                                                             
                                                                                                                                                
tot slot zwaaien wij
de woorden naar elkaar
warm en welgemeend
niet dat ik je ken
jij bent iedereen
met weggaan in de ogen
 
 
ik zal je niet vergeten
nooit
totdat jij de hoek om bent
en ik elders
 
 
tot slot zwaaien wij
het nieuw seizoen
een feest dat worden moet
neem je woorden mee
en ga ga ga
 
 
 
 
 
 
 
 
 
@hennie van ee, 2 februari 2011
 
afbeelding internet
 
 
 
 
 

Geplaatst op 2 februari 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 21 reacties.

  1. Op zoek naar morgen

    Ga jij ook al? Maar ik heb je nieuwe adres nog niet!

  2. maria-dolores

    ik zal je niet vergeten, nooit
    zul je mij niet horen zeggen
    ik zal aan je denken, soms

  3. Ingrid van den Bergh

    zeg jou hetzelfde
    voel dezelfde pijn
    "soms" momentjes
    maria-dolores
    waardevol

  4. babbelegoegje

    Mooooi Hennie ! zucht….Ik zit hier weer van alles te lezen en te genieten. Zal iedereen missen.

  5. hoi
    jullie zijn snel
    @op zoek
    ik blijf nog tot 1 maart
    hoop dat mijn gedichten jou niet gaan vervelen:))
    mijn nieuwe adres weet ik zelf ook nog niet
    @maria-dolores
    hier spreekt de levenservaring
    zo gaat het
    soms
    een groet met een glinlach

  6. @ingrid
    soms
    denk ik nog met plezier aan de gedichtendagblogdag
    nagenieten is ook een kunst
    @babbelegoegje
    welkom hier
    en lees me
    binnenste buiten
    dank en groet

  7. ’t is ook soms net geloven in iets waarvan je weet dat het niet echt heeft bestaan.
    Of toch?
    Dag Sinterklaasje, daaag daaag
    daaag daaag Zwarte Piet…

  8. hi vogel-vrij
    zo zie ik het niet
    voor mij heeft het vkblog echt bestaan
    en het afscheid daarvan bestaat ook
    dag dag

  9. jacob hesseling

    Dag hennie, tot ziens in de nieuwe tijd 🙂

  10. @jacob
    dat moet een feest worden:))

  11. Harry C.A. Daudt

    @hennie…we zullen terugzwaaien/onze handen rood,groen en blauw/door jou aangeraakt/in gedaanten van taal,woord en zin/tijd speelde geen rol/geen enkele rol/afscheid is geen afscheid/er is altijd:weerzien/
    zeker weten:weerzien.
    -groetvandichterbijgrave-

  12. Tonard - Geroma

    De eerste ontmoeting en verdere ontmoetingen met jou, IRL, zal ik nooit vergeten, lieve Hennie.
    Incluis alle blogontmoetingen.
    Mooie, sterke, getalenteerde vrouw…….
    Liefs, Geroma♥

  13. tuurlijk @harry
    de wereld is maar klein
    @ lieve geroma
    blozend kom ik naar je nieuwe stek
    het wordt tijd dat ik ga ga ga

  14. Marius van Artaaa

    nu we als burgerjournalisten
    de volkskrantlaan worden uitgestuurd
    kunnen we eindelijk onze vleugels uitslaan,
    hennie, en voor een heus nomadenbestaan gaan
    weg met die benauwde opvatting over serviele journalistiek
    zwaai al klapwiekend en maak met de wind in vogelvlucht zigeunermuziek…./-;{]

  15. maria-dolores

    ja, precies (Marius)
    ik durfde het nergens anders te zeggen,
    maar als de VK toch zou besluiten om door zou gaan
    dan zonder mij
    of eventueel hoogstens met een héél klein stukje van mij…

  16. Ingrid van den Bergh

    een kunst, ja
    een gave

  17. @marius
    zigeunermuziek maken
    ik ga het proberen
    in de ruimte die voor me ligt
    nieuwe mogelijkheden
    zo is het
    @maria-dolores
    je hebt de juiste toon!!
    @ingrid
    een gave kun je verder ontwikkelen
    zo worden we ons eigen kunstproject
    je hebt een mooie nieuwe plek
    en zo komt alles toch goed:)))
    een zonnige groet

  18. Ingrid van den Bergh

    ja, hennie, heel nieuw, erg nieuw.
    Weet nog niet of ik blijf
    op zoek naar
    elders

  19. hennie van ee

    ingrid
    neem je tijd
    en blijf rondkijken
    langzaam raak ik er uit
    weet ik wat ik wil
    je hoort nog

  20. Barbara Jansma

    Ik ga niet weg. Alleen maar een beetje om de hoek wonen. Dat geeft toch niet? Om de hoek ben ik toch niet minder of helemaal weg?
    Hennie, ik wil je kunnen vinden.

  21. hennie van ee

    hoi bar
    ik ben nog niet weg
    sta achter een boom
    een beetje te lezen
    een beetje te kijken
    zie veel moois
    nog steeds

