geen weg terug

                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                  

als ik mijn dichten verwerkt heb
mijn kinderen het leven geleerd
mijn minnaars doodgeknuffeld
dan kom ik naar je toe
 
 
drinken we een wijntje
ergens in de haven
van een ver vreemd land
zul je mij weer kennen
 
 
ik zal voor je dansen
samen zullen we zingen
met hier en daar een engel
en geen weg terug
 
 
 
 
 
 
 

@hennie van ee

 

 

 

Geplaatst op 7 februari 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Barbara Jansma

    Kippevel.

  2. Op zoek naar morgen

    Zachtjes op de achtergrond toen ik je prachtige gedicht las.
    Dance me to the end of love…http://www.youtube.com/watch?v=zXgFkhMPTIY

  3. Beeldsprekers

    Mooi!

  4. hennie van ee

    hee bar
    toch niet van genot?
    lieve morgen
    verleden jaar werd dit nummer van leonard cohen gedraaid tijdens een huwelijksvoltrekking
    in een omgebouwde kerk
    akoestiek
    kippenvel!
    ik schreef er een gedicht over
    duik in mijn archief
    hoi beeldsprekers
    dank!
    gewoon door to the end

  5. Wow, lieve Hennie – met het eind hier in ’t zicht, de mooiste dicht…..:-)
    Lief groetje aan jou!

  6. hennie van ee

    ha geroma
    lieve woorden
    en het groetje
    terug

  7. Hey Hennie – heb jij al een andere blogstek inmiddels……?
    ‘k wil je niet kwijt!

  8. Op zoek naar morgen

    @Hennie, ik vond deze jazzy versie van Medeleine Peyroux heel apart. Zou jij dat gedicht hier nog even kunnen linken? Merci!

  9. ‘met hier en daar een engel’
    als straatverlichting
    langs de geen-weg-terug.

  10. @geroma
    ik stop (voorlopig) met bloggen
    je hoort er nog van
    @op zoek
    wegens geen tijd nog niet in het archief geweest
    @vogel-vrij
    ik bedoel de hemel
    maar dat had je wel gesnapt
    groetjes en tot later

  11. soms word ik een beetje treurig Vuurjuffer
    het afscheid lijkt niet op te houden hier
    ook al zijn ze stuk voor stuk prachtig
    tijd voor de lente!
    ergens de grond al rijpklaar aan het maken?
    (en Leonard en Madeleine (op zoek naar morgen) zingen het allebei prachtig!)
    groet je

  12. heb met Femke even heerlijk door de keuken gezwierd op swing van Madeleine (laptopspeakertjes op max),
    dansten we even in dit blog na dat ontroerende gedicht met troostrijk vergezicht
    groet
    hippo

  13. @svara
    ook hier ligt de lente aan de oppervlakte :)))
    @hippo
    dansen blijf dansen met jouw meiden
    met groet en dank

