schaatsen, ill. b. jansma

morgen zal zij de stoel zijn
ferm in hout en trapsgewijs
als houvast gedacht

vandaag is zij de vrouw slechts
die koude krassen snijdt
in haar wankel evenwicht

gisteren was zij het ijs
een vlakte hard en donker
haar kraken tot het bot

1 juni 2011

met dank aan barbara jansma

Geplaatst op 1 juni 2011, in Uncategorized en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. Een hele mooie! Dank je wel!

  2. een mooie mijmering over de gang der dingen

  3. hennie van ee

    hoi barbara en ton,

    t was weer leuk om mee te doen

    een positief gevoel

    hoewel het hier erg wennen is

    groet jullie

  4. Vreemd om die vrouw steeds weer anders te zien. Hier zelfs drie keer.
    groet

  5. hennie van ee

    ha martin,

    een mens heeft meerdere kanten
    soms zelfs meer dan drie

    leuk dat je reageerde

    groet je

  6. hennie van ee

    en de tijd doet veel

    dat was ik nog vergeten

  7. Een mooi plaatje.
    In twee richtingen te lezen.
    En de tags zouden er als titel boven kunnen.

    Vriendelijke groet,
    Sander Miervet

  8. Ferm in hout en trapsgewijs
    Ja zo is voor mij Beppe 😉
    Mooi !

  9. hennie van ee

    een vrouw als een stoel
    en vergeet het houvast niet

    • dat is er altijd en vergeet ik nooit al lijkt dat weleens voor jou zo vermoed ik zo…. 😉
      hartelijke zonnegroet

  10. hennie van ee

    sander,

    en nu aan de slag met jouw project:))

  11. Die Beppe, maar…

    Ik ben geen stoel,
    ik geef geen houvast.
    Ik maak stuk,
    wat al kapot was.

  12. hennie van ee

    juist omdat jij beppe niet bent
    niet haar andere zijden kent

    groet je

  13. als het ware een drie-generaties-portret …

  14. bert,
    zo had ik het zelf nog niet gelezen

  15. Ik lees het nog eens, en natuurlijk ook de reacties, en het idee dat het fasen of momenten in een mensenleven zijn bevalt me beter dan die van generaties.

    Niemand is Beppe, trouwens, net zoals niemand Moeder de Gans is, of de gebroeders Grimm. Wel is het zo dat ik deze prenten heb gemaakt bij verhalen die opgetekend zijn door Beppe Maaike, uit haar geest ontsproten ook, en niet de mijne. Ik zal er eens een blog aan wijden, om ieder misverstand uit de weg te ruimen. Want ieder verhaal gaat over een ander en iedere theatrale figuur heet anders, marie-louise of anita, of zebedeja ofzo.

  16. hennie van ee

    ‘want ieder verhaal gaat over een ander’
    en zo dus over iedereen

    ik kijk uit naar je blog
    maar leg niet teveel uit aub

    • ’t was niet echt voor jou bedoeld, deze promising ontboezeming, en ik zal niet teveel weggeven 🙂
      Ook al heet ze misschien wel Truus. Al zegt dat niets.

  17. hennie van ee

    hee bar,

    what’s in a name

    en wat niet voor mij bedoeld is
    niet onder mijn blog schrijven :))

    ’t was weer ouderwets gezellig!

  1. Pingback: Schaatsen. Een nieuwe uitgave van Blogger’s Delight bij Beppe Maaike’s verhalen. | Barbara Jansma

