als geluk overvalt

meestal schijnt de zon
als geluk overvalt
is het heet van luide stemmen
je zit in een bus
die roekeloos rijdt
te roekeloos
niet de bus natuurlijk
als geluk overvalt
en rammelt
tot voorbij de laatste halte
waarna het verdwijnt
in een menigte nauwe straatjes

hennie van ee

Geplaatst op 6 juli 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Reactie verdwenen. Waarschijnlijk door de twee blogsites die in het invulveld stonden. Misschien zit ik nu in de spam?

    Mooi overvalmoment. Ik twijfel alleen over de driver of liever gezegd haalt hij mij uit de bus.

    Fijn om je weer gelezen te hebben op dit nieuwe blog waar ik nog niet aan toekwam.
    Met een groet,

  2. Een gedicht dat geluid maakt.

  3. als geluk je overvalt
    voel je geen gerammel
    van het leven

    hartelijke groet
    svara

  4. Dé, je hebt gelijk wat de driver betreft, heb er lang over getwijfeld, gewoon weg is beter
    het is wel duidelijk dat het geen nederlandse chauffeur is:))
    mijn bloggen en schrijven staan op een zeer laag pitje; het is zomer

    simen, je hebt ze gehoord?

    svara, die momenten zijn vaak zo kort, maar het is wel geluk!

    met een groet voor jullie

  5. Dat is duidelijk 🙂 en het is mooi dat geluk even aan je kan rammelen 🙂
    de menigte nauwe straatjes vind ik goed gevonden,
    Ik proef wel de zomer in je gedicht

  6. ‘overvalt’ is mooi gekozen
    of overviel het je?

  7. fotodichter

    geluk overvalt in momenten
    zomaar ineens
    overvalt het je

    juist daarom ben ik blij met de titel

    groet

