en denkt

                                                                                                                               

licht valt op de vloer

waar het kind ooit speelde

kleurig lego op een kleed

een toren hoog en hoger

de vader deed zijn werk

de moeder dacht geluk

 

de toren is vergaan tot stof

met de tijd verdwenen

de man  het kind

al lang niet meer

alleen de vrouw

zij houdt het binnen bij

en denkt

 

 

20 oktober 2011

 

 

 

 

Geplaatst op 20 oktober 2011, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. Dicht van weemoed , de tijd als een stofzuiger …
    misschien zou ik vanwege de vrouw in de laatste de vrouw en de man ook in de eerste strofe doen…

  2. voelbare dubbele, zij houdt het binnen bij

    met een groetje,
    d

  3. mooie opbouw naar die sfeer op het einde
    hartegroet
    svara

  4. denk dat dianne’s suggestie een goeie was in een dicht dat voor moeder lijkt te zijn geschreven

  5. voor moeders bedoelde ik

  6. ik heb bewust gekozen voor vrouw en moeder, man en vader
    in zo’n kort dicht vind ik het niet mooi als dezelfde woorden tweemaal gebruikt worden

    bovendien wordt het dan wat algemener
    niet alleen voor moeders
    maar ik denk erover

    weemoed hangt deze week in de lucht:

    mijn huis verkocht
    mijn laatste huwelijk gedaan
    dat roept wat op

    groetjes aan jullie en dank voor de reacties
    meedenken is goed

    hennie

  7. Je laatste, zeg hoe weet je dat ?

  8. vrederat, niet zo bijdehand he:)))))))
    het voltrekken wordt bedoeld

    met een wit satijnen groetje

  9. de man
    het kind
    ??
    simongroet

  10. kuifjesimon,
    een gedicht moet te raden laten

  11. ik las het ‘toevallig’…..

    dat verdient een bloemetje!
    geniet!

  12. svara, er staan drie mooie boeketten………..

  13. De vrouw kan ook best legoën. Mijn ma begon er mee toen ze zich klaar vond met puin ruimen.

  14. ……klaar vond met puin ruimen
    wat mooi gezegd en gedaan

  15. Heb je gelezen van de meest recente tot deze die me triestig stemt, zo gaat dat.
    Heb er van genoten en me erin herkent.

    groet, Fenny

  16. dag fenny,

    ik ga jou ook volgen

    groetjes, hennie

