wolken wollig warm


altijd was het zwaar weer

sloeg regen tegen ruiten

zaten zij ongemakkelijk

in een leven dat niet paste

en gingen door

anders dan zij dachten

werd de hemel hoger

wolken wollig warm

en kozen zij

uiteindelijk de zon

foto:mpm©reations

april 2012

hennie van ee

Geplaatst op 6 april 2012, in poëzie, Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. = ongemakkelijk in een leven dat niet paste =
    mooi !

    ook je blog in een nieuw jasje
    komt me bekend voor 🙂

  2. ja de letters dat vond ik ook
    ik heb hetzelfde thema
    daarom heb ik het anders opgelost en geen titel gegeven
    hier vind ik het niet storend
    je kunt bij mij zien hoe het is als je een header maakt
    wat ik zo mooi aan dit thema vind is dat elk blog in een kader staat
    de ruimte is alleen een beetje smal wat ik soms jammer vind nu ik steeds vaker een grotere afbeelding maak met Photoshop
    maar nog geen reden om te switchen
    succes met heerlijk klooien!
    groet en als je vragen hebt….

  3. jouw blog ziet er mooi uit
    ik ga hier ook mee aan de gang
    maar eerst
    de Pasen met boodschappen en bezoek

    goede dagen voor jou

  4. Mooi natuurlijk gedicht.
    Luchten werden hoger. Ik herinner me dat je ook ooit schreef dat luchten weider werden. Een nuanceverschil, denk ik maar beiden zijn mooie, associative beelden.

  5. dat de lucht en de wolken hoog zitten
    je niet neer drukken
    dat er ruimte is
    dat gevoel

    gr.

  6. longen ademen weide
    da’s een vondst
    ik kom erop terug

