the meaning of life, paul gauguin

the meaning of life, paul gauguin

anders is het hier
anders de zon
die men drinkt
uit koperen kelken
warmte voor de ziel

anders ademt het
licht
vrijer en meer
nu men leeft
wie men is
mag men zijn
los van zichzelf

klik op de afbeelding om te vergroten

Geplaatst op 9 april 2012, in poëzie. Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. zoals je nieuwe avatar ‘ook’ laat zien 🙂
    groet

  2. Wat een mooie tekst, voor mij is het na een lange weg, terugkeren naar wie ik was, na lang gebukt gaan onder verdriet, hbt ik het trauma op een zijspoor gezet en ben zelf verder gegaan, dat leeft zoveel fijner, mijn treintje rijdt lichter, op een fijn spoor, het zijspoor vergeet ik niet, maar is niet meer mijn moeizame hoofdbaan en dat is jouw mooie gedicht voor mij, het voelt als een deel van mij zelf. Als of mijn leven er in past. Mooi, dat doet kunst met een mens, het troost, geeft erkenning en inzicht, dus ontspanning.

    • Wat een fijne reactie, Zilver.
      Dank daarvoor.
      Soms denk ik dat ik teveel van mezelf in de woorden doe.
      Maar er zijn ook anderen die ze passen.
      Dat voelt goed.

      Groet je

  3. Schilderij doet denken aan ‘Le dejeuner sur l’herbe’, van Manet
    http://www.oil-paintings-reproductions.com/Articles/le-dejeuner-sur-lherbe.html.

    Je deed jezelf een prachtig, vrij vers cadeau, Hennie.

  4. Mooi Hennie,
    ik ken het ook dat gevoel 😉

