de veerboot

iedere zondagochtend laat hij
zijn hondje uit
loopt langs de spoorbaan
in een leeg uur
neemt hij de veerboot
naar brindisi

de wind bolt zijn dan nog
lange haar
hij proeft het zout
de wereld is verder
weet hij en
het leven meer dan
een haven de zee

iedere zondagochtend verdwijnt
in het vage licht
de intercity
van negen uur twee

Geplaatst op 25 april 2012, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. leest als een rustgevend ritueel

    Nog steeds aaan het experimenteren zie ik.
    Nu vind ik je blog mooi met deze kleuren!
    mooier dan dat van de laatste dagen 🙂
    groetjes

  2. geheimzinnig Hennie…..

  3. ja helder,
    weet alleen niet wat brindisi is,
    maar dat zal te googlen zijn:)

    dat geexperimenteer met de layout is leuk, ja
    al vind ik dat wordpress wel wat weinig variatie kent
    al lijkt het aantal thema’s zo groot

    • brindisi is een havenstad in het zuiden van italie
      ik vind het zo mooi klinken
      zo ver

      ben een digibeet maar aldoende ontdek ik van alles
      ben voorlopig tevreden met dit resultaat

