Hoe rijm je dat?

                                                                                                                                                                                                 

Hoe rijm je een midzomerzondag vol regenachtige

avonturen met alle zaterdagkranten uit? En dat je

dan al weet wie reageren zal, wie nooit.

Brievenbussen leeg van luchtpostbladen. Wie

schrijft er nog, laat staan een brief aan mij.

Hoe de regen zuur drupt op lavendel.

De foto’s blauw en groen vandaag, maar o, zo mooi.

Kinderstemmen vliegen over, ik hoor hun

dunne kleren.

Langs mijn raam een kudde ganzen. Blootsvoets.

Waar komen ze vandaan?

Hoe rijm je de geuren van lavendel met ganzen

in zure regen op een midzomerzondag vol van

dunne kinderstemmen?

In de verte zie ik joggers gaan.

Geplaatst op 24 juni 2012, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. ja
    sommige dingen zijn voorspelbaar maar niet te rijmen…

    = ik hoor hun dunne kleren =
    mooi beeld roept het op

  2. Hennie, het was heeerlijk wandelen vandaag.
    Gewoon met een regenjas aan, de wind en af en toe een regenvlaag in je gezicht.
    De paar mensen die je dan in de natuur tegenkomt, zijn ook altijd aardige mensen.
    (Geen bossen frikadel-eters met lelijke stemmen.)
    En het ruikt ook zo heerlijk als het regent!
    Echt genieten 😀

  3. Ik kon het allemaal goed mee beleven in het hoofd, tot de ganzen aan toe. Ik vind zo’n verregende zondag wel wat hebben.

  4. Harde wind en striemende regen
    blaast en spoelt je hoofd leeg
    dan kun je er een poosje weer tegen
    heerlijk…

    (Op de bank met een koppie thee en een goed boek doet dat overigens ook hoor) 😉

  5. Hier ben ik stil van…

    Liep gisteren in een hoosbui. Mopperen en grommen. Nat tot op m’n huid.
    Dan thuiskomen, lieve mensen om je heen, handdoek en kopje koffie.
    Geur van natte jas. Toen pas kwam het gevoel.
    Later nog een bui, samen met kleinkind. Zijn wij van suiker?
    We lachten.

