onzichtbaar

sprakeloos
gaat zij voorbij
onzichtbaar
in de stille leegte

zo
zonder woorden
weet ik haar
zwaarte van bestaan

laat ik mijn hand
licht
te licht
voor haar wezen

juli 2009 – juli 2012

Geplaatst op 8 juli 2012, in poëzie en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Er zou een andere knop moeten komen. Vind ik mooi in plaats van vind ik leuk. Ik vind haast niets leuk maar soms wel iets mooi.

  2. Boeiend schilderij, ik zou het wel groter willen zien, kan dat?
    En van wie is het, waar geschilderd?

  3. prachtig die laatste strofe

  4. Voorbijgangers

    een stroom van stervelingen
    eenzamen in groep
    zelfs onder de loep
    blijven velen vreemdelingen

    De ontoereikendheid aaibaar dichtbij gelegd, Hennie.
    Prachtig!
    Lenjef

