meisje meisje meisje

alles waait in de wind
kind
en jij waait
met alle winden mee

waai waai waai
meisje van alleen maar wind
zwaai

en weg ben jij
windekind weg
op een lichte bries
verdwenen

alles draait in de wind
draai meisje draai
jij bent het kind
alles in de wind

zomer 2012

Geplaatst op 20 augustus 2012, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. heerlijk versje hennie!!
    lekker luchtig, meer hoeft nu even niet:-)

    graag gelezen!!

    gr enrico
    geniet van vandaag

  2. ik begrijp uit jouw reactie aan Enrico dat het om een afscheid gaat van een kind.

    je hebt er prachtige woorden aangegeven Hennie waar ook de ruimte van vrijheid in doorklinkt en voelt.
    het tilt op!

  3. Een droom van een meisje

    ze is alles en niets
    een zucht
    lucht
    als een koele bries

    Wat heet licht wanneer het gewichtloze enorm zwaar om dragen is?
    Graag gelezen, Hennie.
    Lenjef

  4. Een ieder vult het gedicht in zoals hij het voelt, ik voel heel veel, en denk zo vrolijk is een droef verhaal verteld, het meisje bij wie dit gedicht zou passen, doet bij de gedachte mijn ogen vol tranen lopen, weg is ze, zwaaien, dat lief kind….

    Het raakt me als een speer en daarom troost het ook, vind het mooi, alsof ik haar op blije sokken nog zag lopen.

  5. met dank voor de likes
    ik gooi ze niet in de wind………..

  6. Het raakt me diep…
    Ik zie mijn eigen kind, de wind door haar haren, een blijde lach…
    Ze verdween steeds verder in de wind tot ik haar niet meer zag..

    Zo mooi Hennie..
    Wat moet het ook heerlijk zijn om de gave te hebben gevoelens zo mooi onder woorden te brengen!

