Awakening

schilderij: francien  krieg, awakening

bij het wakker worden

en wat je dan al weet

zoals een pasgeboren kind

een verleden meekrijgt

wat je dan weer ziet

als een baby die in zichzelf

gekeerd naar binnen kijkt

september 2012

Geplaatst op 17 september 2012, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Ik moet altijd nadenken bij je gedichten. Kom er meestal niet uit, maar dat geeft niet. Mooi geschreven.

    • O
      ik schrijf eigenlijk niet alleen voor het “mooi”

      misschien komt een baby wel niet als een onbeschreven blad ter wereld

      net zo als wij dat niet zijn bij het wakker worden

      enfin, in uitleggen ben ik niet zo goed:))

      dank voor je reactie!

  2. Kijk, dat is al meer duidelijker.

  3. Kinderen van tegenwoordig zijn meer bewust.
    Mijn jongste kleindochter van een half jaar kijkt me soms vol begrip aan, en dan verschijnt er zo’n lief lachje om haar mondje…

  4. ja, zo onbeschreven zijn ze volgens mij niet;-)

  5. Vroeg innerlijk beleven

    gebreken
    en /of begaafdheden
    overdragen aan onze nakomelingen

    generatie na generatie, ondanks de vrome bede
    soms is de opening naar het leven een keizersnede

    met de ogen dicht
    als in
    een herinnering een weg naar het licht wringen

    Zij die sterven zien vaak een tunnel met aan het einde een fel licht.
    Een déjà vu misschien?
    Een mooi schilderij en een tekst die de hersencellen aan het werk zetten. 🙂
    Lenjef

  6. Lenjef, mooi gezegd
    we nemen heel wat mee bij onze geboorte

    nicole, dank voor de like

