red haired girl

red haired girl (1914)

Helene Schjerfbeck (Finland, 1862 – 1946)

ik zoek in je woorden 

losse bladen die ik omsla

wat ik niet meer weet

ik ben je aan het vergeten

meisje met rood haar

wij raken ons kwijt

                                      

hvanee, oktober 2012

nr 630

Geplaatst op 28 oktober 2012, in poëzie en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Wij raken ons kwijt. Obligaat maar toch mooi.

  2. Zo ben ik mij vandaag kwijt geraakt in het verloren of is het nu een gewonnen uurtje in een warme herfst?

  3. mooie woorden bij een prachtig schilderij Hennie.
    zonder iets kwijt te raken krijgt het nieuwe geen kans.
    mooi grijs is niet lelijk 🙂

  4. oh mooi…ik zoek ook steeds..
    het is vierkant en bokkig én ‘vout’…..

    misschien vinden we het terug
    in het voorjaar……

  5. Verkleurd verleden

    ook heldere herinneringen worden vaag
    we stellen de kleuren vandaag
    in vraag
    de fantasie neemt het over, zij het traag

    Misschien herkennen we niet meer wat we zoeken, Hennie.
    Prachtig!
    Lenjef

