buiten naar binnen

wiel wiersma

                             

                               het huis heeft zeven ramen

                               langs rechte lijnen kijkt men de verte in

                               verzonken land

                               halverwege de lucht rijzen toppen boom

                               ergens daar gaat de rivier breeduit

                               met een brug waarover net een trein

                               lege goederenwagons

                               dat gaat naar den bosch toe zoete lieve

                               gerritje is het meisje van de buren

                               ze zwaait

                               

                                het huis heeft zeven ramen

                                op een buiten dat men zo naar binnen haalt

                                oktober, 2012

                                

Geplaatst op 31 oktober 2012, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. Ik moet je gedichtjes altijd een aantal keren lezen voordat ik ze begrijp. Een goede oefening in aandachtig lezen. Heb toch vaak de neiging om iets vluchtig te scannen.

  2. ach, dat heb ik ook met de meeste gedichten
    als er iets is wat je raakt, is het het waard om nog eens te lezen

    mijn eigen gedichtjes vind ik behoorlijk eenvoudig
    gelukkig maar
    anders kon ik ze niet schrijven:)

    weer een mooie herfstdag

    dank voor je reactie

  3. Wat een mooie kunst bij een schitterend gedicht…
    Je maakt mijn dag weer goed!

  4. Waar het beeld diffuus is
    zijn woorden een aanvulling
    een onderstreping
    een waarheid

  5. ja mooi!! een echte “hennie”!! gaaf vers!

    gr pastuiven

  6. Mooi schilderij Hennie en knap gedicht.

  7. intrigerend schilderij!
    mooi uitzicht vanuit je stekkie daar zo te lezen in je laatste zin
    tenminste….anders zou je het wel buiten laten 🙂

  8. Alsof ik daar sta en door de ramen kijk en het leven voorbij zie trekken, heel beelden en mooie sfeer.

