Vogels van Vreugde en Verdriet

800px-Vasnetsov_Sirin_Alkonost

The Birds of Joy and Sorrow

Viktor Vasnetsov (1896)

ze hebben mij bezocht

twee vogels met vrouwengezichten

sirin en alkonost

ieder een eigen tak

aan dezelfde boom

ergens rond de eufraat

de  één het licht

de ander duister in de ogen

ze hebben mij bericht

symbolen van kracht en schoonheid

hebben mij

met stemmen zoet

alles doen vergeten

ze hebben mij bezocht

nr. 640

Geplaatst op 5 december 2012, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Heel mooi en wederom begrijpelijk voor mij:)

  2. hennie van ee

    Kijk es an:-)
    Fijne avond

    Groet

  3. fraai, mmm wou dak ut zelf geschreven had!!

  4. en dank voor de likes in mijn schoen

  5. Tranen van…

    vreugde en verdriet zijn oude gezellen
    die een ander verhaal vertellen
    en het is moeilijk te voorspellen
    in welk de tranen het snelst opwellen

    Weer heel graag gelezen, Hennie.
    Lenjef

