uit huis

naieve kunst

de tafel is van hout

evenals de stoel

hard en ongemakkelijk

er ligt papier

schrijf het maar op, zeiden ze

maar ik hou niet van schrijven

en bovendien hoe schrijf je

een tafel van hout

in een te kleine kamer

met bomen voor het raam

die razen van wind

omdat ze later

een stoel of een tafel

die ik nu teken

op de muur

waar robbie hangt

hij is niet hier

©hvanee, februari 2013

 

 

Geplaatst op 8 februari 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Robert Kruzdlo

    Associatief gedicht. Als kind zo’n relatie kunnen leggen is knap.

    Gr

  2. Niet geschreven vanuit het kind, robert
    Goed je hier te zien

    Gr

  3. Zo vaak zetten jouw gedichten mij aan het denken, en dat is goed.
    Dank je wel.

  4. Iets om over door te bomen

    alle houten meubelen
    waren ooit
    naar de hemelreikende gezonde bomen

    ook de bedden, tafels en (lig)stoelen
    waarop velen zich soms niet goed voelen

    wanneer ze zich afvragen
    of er ooit
    een einde aan de ontbossing zal komen

    Het zal ook wel weer aan ‘de anderen’ liggen zeker, Hennie?
    Mooie afbeelding en dito gedicht met beschouwende tekst.
    Knap!
    Lenjef

  5. Mooi, h
    en de laatste zin pakt zonder te weten waarom en die misschien wel de hele kern van het gedicht is
    gr. d

  6. Wat een prachtig schilderij is dit weer! Die kleuren! De naam van de schilder weet je niet? Het gedicht is mysterieus en roept vragen op. De vorm – valt me op – is een sierlijke vaas of kandelaar.

    • Het schilderij valt onder naïeve kunst, zal kijken of ik de naam van de schilder nog kan vinden.
      Het gedicht is een “uittreksel”van mijn verhaal voor de cursus.
      De vorm onstaat.

      Dia, is het niks voor jou om je blog bij OBA onder te brengen, zo trek je wellicht meer lezers?

      Groet, Hennie

  7. i like the likes
    dank

