bloesemtakkenwind

cropped-van-gogh-blossoming-almond.jpg

amandelbloesem

Welke kleuren heeft de wind

als hij in het duister

over velden met verleden jaagt?

Het antwoord niet voorhanden

rotten woorden langzaam weg

in de doorweekte grond.

Later misschien wanneer al wat kaal en nat

geworden is tot bloesemtakkenwind

dat dan mijn zin de kleuren vindt.

©hvanee, maart 2013

Geplaatst op 1 maart 2013, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. ah mooi gewoon Hennie:)

  2. Echt, ik was vorige week in Barcelona, en daar bloeiden de amandelbomen.
    Ik heb al m’n meisjes (want het was een (klein)dochtersreis) afzonderlijk onder zo’n boom plaats laten nemen. Wat een heerlijke herinneringsfoto’s.

    • amandelbloesem, wit als sneeuw
      ik herinner mij mallorca

      wat leuk dat je met de meisjes op stap was
      en dan barcelona, prachtstad, ik was er verleden jaar, een kadootje van mijn zoon

  3. Hennie, wat hebben we een geluk met onze kadootjes gevende kinderen.
    Ik ben eeuwig dankbaar,

  4. Mooi gedicht weer. Niets aan toe te voegen, dat kun je nooit met gedichten

  5. Je eigen gedachten toevoegen, in gedachten dan
    Groet

  6. welke kleuren heeft de wind, mooie opening die vaster gaat zitten. Mooi gedicht, h

  7. Mooi Hennie; mooie woorden
    Vincent zag het ook !

  8. 500 likes ! Bedankt
    Ze doen ertoe

  9. Een echte Hennie van EE.
    Dit gedicht trok me mee
    naar bloesems en geurige velden.
    Zwevend tussen verhelderende zinnen
    zachter dan soepel gewassen linnen
    die over het veranderlijke vertelden.

    Een zeldzaam mooi gedicht, Hennie!
    Amai!
    Lenjef

