een mail met mannen

familie

gezien op quadenoord

renkum

 

ik lees het kind tussen de regels

ik lees haar wit en stil

het beeld gevormd uit woorden

een flat met veel krakeel

de vader lees ik niet

noch de broertjes noch de zusjes

 

de vrouw schreef mij een mail

met mannen

en wat telkens weer niet lukt

ik snap het niet

zo’n vrolijk mens en lees

wat niet geschreven staat

 

©hvanee, april 2013

 

 

Geplaatst op 16 april 2013, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Quadenoord. Wat een mooie naam.
    Oorlogskerkhof in de buurt ?
    Dat zou een aanwijzing zijn voor vermiste mannen.

    • simen het verhaal is anders
      quadenoord is een landgoed in de bossen bij renkum
      met voortdurende expositie van beelden uit zimbabwe
      ze geven er ook workshops
      altijd een bezoekje waard

  2. joost tibosch sr

    Al die mannen in één baarmoeder! Wij, mannen, moeten dat inderdaad maar eens goed beseffen!

  3. mooi, ook ertussenin met die laatste regel; soms zit er teveel op een plek, dan is het gemakkelijker om andere dingen te laten zien.

  4. en dan is het aan de lezer…
    groet je

  5. geen toeval… pff

    mooi Hennie!!

  6. Het zit in het bladwit

    tussen de regels worden veel verhalen geschreven
    het leesbare zijn feitelijk zinloze zinnen
    waar je de ogen niet moet op vastpinnen
    wat er niet staat kunnen zien is weinigen gegeven

    ‘en dan is het aan de lezer…’

    Een knap stukje laat je hier achter, Hennie!
    Amai!
    Lenjef

