ik zeg je

magnolia

 

magnolia

 

na een lang seizoen

ben ik er weer geweest

gisteren

storm over de graven

wat niet te veranderen valt

de namen en de data

waarop de rust gevonden

 

ik zeg je de magnolia staat op barsten

en onder de prunus bloeit het leven weer

ik zeg je de vogels laten stiltes horen

 

stille stilte jij bent

te stil voor woorden

voor het bloeien

van het leven

ik zeg je stil

 

©hvanee, april 2013

 

 

Geplaatst op 19 april 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Magnolia, mijn zwakke plek. Hier in het dorp staan ze ook te popelen…..

  2. Zijn ze niet vreselijk laat dit jaar?

  3. dank
    zag jouw bruiden dansen

  4. de tulpenboom. Zie ze nu eens zitten zo arrogant, zo uit de hoogte in hun veilge kroon.

  5. zo zal het altijd blijven
    die stilte daar

    mooi Hennie
    verstild

  6. Wat niet te veranderen valt

    zoals je een baby’tje niet ongeboren kunt laten zijn
    zo is ook de sterfdag voor arm en rijk
    onveranderlijk
    alles wat leeft beweegt meer dan versteende jasmijn

    Wat een prachtig gedicht is dit, Hennie!!
    Ik word er compleet stil van!
    Lenjef

