FEEST

5008992-nederlandse-vlag-geschilderd-op-een-muur

het golft langs de muren

foto: internet

 

maar buiten is het feest, schrijft hij

men bejubelt de vorst, viert

de vrijheid met vlaggen en meer

 

maar ik hoor daar niet bij

 

het host in de hoofden

golft langs de muur en

nog steeds niet voor mij

 

ik zwaai in andere kleuren

zing de verkeerde taal

buiten luidt het feest

 

maar niet voor allemaal

 

©hvanee, 5 mei 2013

 

 

 

 

Geplaatst op 5 mei 2013, in poëzie. Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. hoe verschil er ook mag zijn, gelukkig!!

  2. Waar we mee moeten leven

    Gr

  3. Een beetje treurig om deze mooie zondag. Morgen begin van een nieuwe week.

  4. Soms veranderen kikkers in een prins

    ze houdt haar vergrijzende hoofd koel
    voor het rede overstijgende gejoel
    door ‘t gekleurde eenheidsworstgevoel
    liever zit ze stilletjes aan een kikkerpoel

    In sprookjes toch. 🙂

    Graag gelezen, Hennie!
    Lenjef

    • Ach, lenjef, je maakt zelfs hier een sprookje van.:))
      Dank voor al je trouwe reacties, ik heb ze altijd met plezier gelezen.
      Nu is het tijd voor een time out.
      Ontvang mijn zomergroet.

