hemel of hel

zonsondergang, turner

Zonsondergang, William Turner

 

Ze boekten een kamer met

uitzicht op zee.

Dat had overal kunnen zijn:

de Noordzee of de Zwarte

Grote Stille Zuidzee.

 

Iedere avond wachtten zij

het bleke blauwe water

met een hemel  – of was het

toch de hel – in vuur en vlam.

Het schreeuwde moord en

brand. Een brand die niet

te blussen viel, niet door

dat stille witte water.

 

©hvanee, juni 2013

 

 

Geplaatst op 5 juni 2013, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Dank voor de likes
    Het maakt het verschil, hemel of hel

  2. bekend en mooi
    met een passend gedicht

  3. Dank voor de likes erbij
    Welkom!

  4. De hemel op aarde

    misschien waren
    de hoopvolle
    verwachtingen veel te hoog gegrepen

    de hemel, al zie je die bliksemsnel vuurrood kleuren
    sluit voor elke smeekbede zelfs de oude achterdeuren

    alleen de hellepoorten
    blijven altijd open
    voor alles wat stervelingen er naartoe slepen

    Nee, niet elk vuur is met water te blussen, Hennie. 🙂
    Weer héél graag gelezen!
    Lenjef

  5. Rebelse Huisvrouw

    Mooi. Het grappige is: ik heb me nooit zoveel verdiept in poëzie of gedichten maar op de een of andere manier lezen die van jou gewoon heel prettig. Ik kom wat vaker hier kijken!

    • Leuk dat je mij vaker komt lezen
      Ik schrijf vaak vanuit een gevoel, mijn gevoel, misschien dat het je daarom aanspreekt
      Zal jou ook in de gaten houden
      Geniet het weekend

