Bloemenzee

2Bloemenzee_new

Bloemenzee,  Van Lieshout

 

Heb ik dat verteld

dat je vanaf het dak

de zee kunt zien,

omdat hij dat wil,

de zee zien.

Hij is dan de kapitein

en het dak de boot.

Door donkerrode bloemen

vaart hij

voor de stille wind

naar een hemel

waaruit de zon verdwijnt,

zo aan kleuren wint.

Tot aan de vlammenzee.

Dat is de hel,

zegt hij,

met doden onbegraven.

Heb ik dat verteld?

©hvanee, juni 2013

Geplaatst op 11 juni 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. nannie hugen, leuk je hier te zien

  2. Ik kan niet verder dan een half uur van de zee. Dat wordt nog wat, ‘straks’.

  3. Dat wordt dan maar een kort stukje varen, begrijp ik

  4. Ach wat aardig, een echte ‘Van Lieshout’. Zou zomaar familie kunnen zijn, maar is het niet voor zover ik weet. Ik zie dat ze mooie dingen maakt, mijn naamgenoot.

  5. ja, mooi he, vond ik ook

  6. Ssssst…

    hij is de stuurman van zijn bakboord golvende fantasie
    bolzeilend vol ontbrekende puzzelstukken
    in een vuurzee van ebgevoelige indrukken
    na de ondergang volgde diepe stilte, een minuut of drie

    Je vertelde het onnavolgbaar mooi, Hennie!
    Lenjef

