zomeravondwandeling

Een zon die nog niet scheiden wil,
laat me in mijn schaduw lopen.
Te lang de armen, de benen.

De huizen stromen over van muziek,
uit ramen, open deuren.
Zo licht en luchtig als een briesje
aan de Middellandse Zee.
Maar daar ben ik niet.

Kinderstemmen waaien van het speeltuig,
de avond kent geen tijd voor bed.

Een sprinter raast van A naar B,
mijn gedachten reizen mee.

©hvanee, juli 2013

Geplaatst op 8 juli 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 22 reacties.

  1. ah heerlijk zomers vers Hennie, mooie versmelting van locaties!!:)

  2. de geur van jasmijn
    brengt de afwezigen samen,
    de plaats van samenkomst

  3. Ze gaan verbluffend snel, die Sprinters, tussen 2 stations, wel honderddertig. Fijn gedicht!

  4. Zo was ’t inderdaad vandaag. Gisteren ook trouwen. Mooi.

  5. ‘Kinderstemmen waaien van het speeltuig’… wat mooi, Hennie

  6. Lange schaduwen in krimpende dagen

    ze wandelt traag
    de zon staat laag
    door de tonen van een luchtig refrein
    droomt ze aan de Middellandse Zee te zijn
    waar in het Frans joelende kinderen
    op het strand geen zeurpieten hinderen
    terwijl de snelheid haar verbaast
    van de tijd die als een gedachte voorbij raast
    de nachten worden steeds langer
    ze zijn al een beetje van de herfst zwanger

    Een heerlijk gedicht, Hennie!
    Ik mis zelfs de brullende kikkers niet! 🙂
    Lenjef

  7. de eerste strofe is het voor mij

  8. ‘De avond kent geen tijd voor bed”… mooie sfeer, Hennie.

  9. Erg mooi en sfeervol zwoele-zomeravond-gedicht.

  10. Ja, dat was zo’n avond. De laatste warmte voelen, de geluiden van kinderstemmen, je in verre streken wanen…..
    Ben wat aan het ‘bladeren’ door jouw blog. Alle decemberverzen gelezen, omdat je nou eenmaal in december begonnen bent. Ik ben zeer onder de indruk. Hoe je met weinig woorden (natuurlijk het kenmerk van een goed gedicht) de kern weet te raken, kunt overbrengen wat je voelt en ervaart, de lezer op het verkeerde been zet…. bijzonder! En, je bent gegroeid!

    • Wat een mooi compliment, corline
      Ik schrijf iedere dag wel iets, oefening baart kunst, geldt ook voor schrijven
      Ben me bewust van het feit dat mijn stijl verandert.
      Wat betekent schrijven voor jou?

