laat het zo zijn

uit het vroege grauw
ontstaat een ochtend
de ochtend van een dag
die alles worden kan
trouwdag sterfdag
geboortedag
laat het zo zijn
laat de dag worden
wat hij wil
de nevel klimmen
naar de zon
tot aan de avond
en ik zie
wat geworden is
wacht op wat nog
komen wil

©hvanee, 26 juli 1997-26 juli 2013

Geplaatst op 26 juli 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Mooi! Soms als een duveltje uit een doosje en soms als een kalme rivier.

  2. Rebelse Huisvrouw

    Wat ik zo knap vind: in een paar korte zinnen lees ik zoveel:
    ‘..en ik zie
    wat geworden is
    wacht op wat nog
    komen wil’
    klinkt aan de ene kant wat melancholiek maar aan de andere kant ook weer hoopvol. Mooi.

    • Wat een fijn compliment
      Ik hou wel van die dubbelzijdige zinnen, soms lijkt het of ze niet durven zeggen wat ik eigenlijk wil zeggen, of andersom…

  3. Gewoon een dag…

    al eeuwen
    zit de nieuwe dag
    vol oude geheimen

    antwoorden kunnen plotsklaps te voorschijn komen
    soms wordt de stilte angstig mee in ‘t graf genomen

    vaak zijn het barsten
    in een relatie
    die zelfs de tijd niet kan lijmen

    Ik denk dat ik het zo laat zijn, Hennie! 🙂
    Weer groots in zijn eenvoud!
    Amai!
    Lenjef

  4. Overgave is wat ik lees. Mooi

