van hier naar wladiwostok

rode jurk

foto genomen door Corline

die met me reist

in een bestaan

dat zwaar is

reis ik van hier

naar wladiwostok

de hitte houdt mij

in haar ban

ga hitte ga

wuift mijn waaier

ik kook

in mijn rood

zijden japon

het praat en

het lacht

achter de ramen

danst het leven

mijn zus en de

tuinman voorbij

en voorbij

tot hij stopt

©hvanee

Geplaatst op 28 juli 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Ik weet niet waarom, maar ik hou gewoon van zinnen als:
    ‘danst het leven
    mijn zus en de
    tuinman voorbij’

    Is dat gek?

  2. ik kook meestal in een schort 😉

  3. Ach, die japon is toch al niet meer wat hij ooit was. En die tuinman gaat maar mooi op zoek naar een nieuwe Lady C.

  4. … en herkennen het spel met de taal

