leeg land

IMG_3240

foto: corrie nijenmanting

het lege land

waar men kijkt zover men ziet

langs rechte lijnen

en terug

niet achter de horizon

nooit het onverwachte

van om de hoek

daar marcheerden zij

als bomen in gelid

de schapen voorbij

regelrecht de hemel in

© hvanee, augustus 2013

Geplaatst op 13 augustus 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Heb je er wel eens aan gedacht een poëziebundel samen te stellen en te laten uitgeven? de moeite meer dan waard!

    • Ha Corline,
      Daar heb ik weleens aan gedacht en nog eens gedacht……
      En nu ben ik op een punt gekomen dat ik daaraan durf te beginnen, met de juiste mensen om me heen, met wat vrije tijd en het juiste gevoel
      En nu geef jij zo’n reactie
      Top!

  2. Mooi, geen slentergedicht maar het voelen van de wind…
    Dat lege land, zo anders. Toen ik daar liep, dat weidse zover ik kijken kon, was dat bijna niet te begrijpen voor iemand die tussen de heuvels woont. Het voelde vrij en fijn. Mooie herinnering waar jij in voor komt ☺

  3. mooi, niet woest ledig
    een donzen gehemelte
    laat tong zacht klakken

  4. allen dank voor de likesjes

  5. Rebelse Huisvrouw

    ‘daar marcheerden zij
    als bomen in gelid
    de schapen voorbij
    regelrecht de hemel in’ – weet je dat ik nu even twijfel? Ik zit naar die foto te kijken en denk: heeft dit gedicht een dubbele bodem, een boodschap? Stak iemand die weg over zonder uit te kijken en marcheerde die persoon zo regelrecht de hemel in? Ik heb het een paar keer overgelezen maar ben er nog niet uit. Hoe dan ook: weer mooi en ik sluit me helemaal aan bij Corline.

