witte zwaan in zwarte spiegel

DSC00987 1

 

foto corrie nijenmanting

ondergedompeld in mezelf

zwijgen mijn gedachten

zie ik de wereld

in mij

tekst hennie van ee

Geplaatst op 16 september 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 25 reacties.

  1. treffend verwoord, ik herken mij erin, dank Hennie!

  2. Wij noemen het meditatie; bij dieren heet het gewoon ‘zijn’. Prachtig hoe je dat hebt weten te verwoorden.

  3. Zoek het geluk niet te ver

    de wereld in haar is een enorm labyrint
    een ongeziene doolhof van gangen
    waarin gelukkige momenten hangen
    elke moeder hangt ze er voor haar kind

    Langs de waterlijn gaf je mij weer inspiratie, Hennie. 🙂
    Dankjewel!
    Lenjef

  4. Wat een mooie twee eenheid, de prachtige foto en het gedicht. Ooit had ik een prachtige aquarel van een zwaan, van mevrouw Reilingh uit Edam, vrouw van dokter Reilingh, ik weet niet of ik haar naam schrijf, maar na mijn scheiding in 91 weigerde ik ook maar iets van mijn eigen bezitten mee te nemen en verkocht zelfs wat ik nog had, waaronder mijn mooie zwaan, daar denk ik nu aan.

    Het sterke van niks willen wint wel van het missen, ik kan zo trots zijn als een zwaan dat ik het op eigen kracht deed, zonder alimentatie, zonder mijn helft, ik heb er nog steeds geen spijt van, maar moest er aan denken bij de aanblik van die mooie foto. Het gedicht moet ik nog aantrekken, ben het aan het passen.

    • zilveren zwaan, je mag trots zijn op jezelf

      je laatste zin is prachtig
      de stilte in jezelf zoeken, gedachten laten gaan, zien wat er dan boven komt
      je schreef het in jouw reactie

      slaapze

  5. Rebelse Huisvrouw

    Gewoon een paar regels diepzinnigheid. En dan die prachtige foto erbij. Mooi!

  6. 1000 likes on ongerijmd

    dank jullie, ik ben er blij mee

  7. Heel veel dank! voor de inspirerende reacties op de foto en de woorden, zorgvuldig gekozen, door Hennie. Word ik heel blij van.

  8. dank je Hennie
    met wat doorklikken kwam ik uit bij de 1000 likes en de datum wanneer dat was.
    groet ook en je mag deze voor dit blog niet relevante reacties wel weghalen hoor!

  9. Wat ontzettend mooi. Zowel gedicht als de foto. Chapeau!

  10. Zo eenvoudig kan het zijn.

  11. Mooi, zoals het beeld weerspiegelt in jouw woorden. Letterlijk èn figuurlijk.

  12. Het is de rust, het onderzoeken en het weer herpakken, we doen het allemaal, eeuw naar eeuw, zo heb ik het nu gelezen. Het is in woord en beeld rustgevend.

    En het geeft ook hoop, en dat komt denk ik door die wereld.

  13. Een mooi gevoelvol gedicht Hennie. Bijzonder ook de spiegeling in het water, op zoek naar jezelf!

    Heel treffend je beelschone foto erbij als eeh mooie combi! Hartelijk liefs van Corry.*

