de rust zelve

DSC01173

 

zij heeft hem daar neergezet
aan het water
met een hengel

waar hij de wereld buitensloot
de mensen, hun gedoe
ander leven binnenliet
bomen, wind
de runderen

zo werd hij zelf de rust
de vrede

zij heeft hem toen vastgelegd

foto: corrie nijenmanting
tekst: hennie van ee
september 2013

Geplaatst op 26 september 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 29 reacties.

  1. één zin teveel, ik heb hem eruit gehaald

  2. dank, meisje uit mokum

  3. Vastgelegd. Als een boot. Of een koe. Op de foto? Raadselachtig!

  4. Vastleggen, voor later…

  5. De visser zit er inderdaad heel rustig bij. Alle gedoe achter zich gelaten. Nog een keer een foto van dezelfde plek, maar dan in herfstkleuren? En zou hij er dan nog zijn?

  6. Wat een plaatje en hoe beeldend beschrijf je de wereld van die visser en zijn fotografe…

  7. De heling van de natuur. Zo weldadig…

  8. Arjan Fernhout

    Oh, dat ben ik. De visser op de foto zit daar vaker. Anders zouden de koeien om hem heen staan. Altijd erg nieuwsgierig. Ze zijn hem gewend. Zo gaat ie mooi op in het landschap. Het is één.

  9. Arjan Fernhout

    Meer een polderloper, Hennie. En dan nam ik inderdaad een hengeltje mee. Zalig om in de stilte tien minuten te kijken en te ruiken waar de vis zit. Duikt bij mij eens in de zeven jaren voor een tijdje op. Net als met schaken. Ik merkte het niet als er een haag mensen om ons heen toekeken. En zoals ik nu een design guideline behoor te schrijven. Met veel ijsberen. Splendid isolation.

    • Arjan, deze foto is genomen in Meinerswijk, een natuurgebied bij Arnhem. Prachtig mooi is het daar.
      Het meditatieve van het vissen trekt me wel.
      Veel succes met het schrijven.
      Groet

  10. Zoveel aardige reacties, dat doet mij goed. Heel veel dank!

  11. Moet er zo om lachen, ik vind het humor! Weer zo een heerlijke foto.

    Ik denk dadelijk aan de Vethaakjes.

  12. Snedig, Hennie!
    Hij zit er nog steeds?
    Zou zo een tuindecoratie kunnen worden.
    Zoals het jochie dat in ramen naar binnen kijkt 🙂

    • Deze visser zit er voor eeuwig of voor zolang de eeuwigheid duurt.
      .
      Nooit zal hij verworden tot een leijke tuindecoratie, hij heeft de natuur in zich, geen beton.

      Goed weekend voor jou.

  13. Mooi gebied voor de IJsvogel

  14. Wat mooi. Mooi dat hij zo geniet en mooi dat zij dat zag en vastlegde.

