zo lief

DSC01885

vandaag schrijft zij de liefde

zij weet dat zij dat kan

de liefde schrijven

woorden liggen klaar

maar haar pen aarzelt

bij het verliefde stel dat jong

verscholen op een bankje

zo eenvoudig kan het zijn

zo licht

zo in het groen

geschilderd op een muur

opdat het blijven kan

ik heb je lief

het eeuwig duren kan

zo lief

muurschildering: Els van der Kooij; Klarendal, Arnhem

foto: Corrie Nijenmanting

tekst: Hennie van Ee

oktober 2013

Geplaatst op 13 oktober 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Een prachtige, krachtige, creatieve samenwerking van drie vrouwen. Als het dán niet over liefde gaat…..

  2. zo eenvoudig is dat niet
    niet zo eenvoudig als het lijkt…

  3. Wat een mooie foto van een prachtige muurschildering. het geheel, geeft me een brok in de keel. Wat is er nu mooier dan liefde?

  4. Wederom spontane en warme reacties. Dank!.
    Chapeau! Hennie, zo mooi als jij mijn foto’s laat spreken
    En wat vind ik dit leuk om samen te doen.
    Eerdaags weer een wandeling maken…

  5. Leuk, een bekende muur voor mij, loop er regelmatig langs!

  6. Woord en beeld passen weer mooi bij elkaar

  7. Rebelse Huisvrouw

    Wat een mooi gedicht en wat past het goed bij die prachtige muurschildering.

  8. Falling in love

    ze valt voor hem, een pijnloos gebeuren
    de verloving
    voelt als een plaatselijke verdoving
    doch een wonde is nergens te bespeuren

    Romantiek in woord en beeld!
    Prachtig, Corrie & Hennie!
    Lenjef 🙂

