de glitter en het feest

kerstfee

ik kijk uit naar stille dagen

met nauwelijks licht

sneeuw valt rond het huis

ik zie het gestaag groeien

maar eerst nog

drommen mensen bij elkaar

hoor hun blijde zingen

ik ben de glitter en het feest

zelfs het kind schittert

foto: peter mauve

©hvanee

december 2013

Geplaatst op 13 december 2013, in poëzie en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. Juist in de donkere tijd zie je glitter en schitter extra goed. Kinderen schitteren altijd, kijk maar in hun ogen…..

  2. De donkere dagen voor de kerst, opvallend veel zon en mooie zonsondergangen, veel rood, voor mij dagen om nooit meer te vergeten, heel druk, maar zo kostbaar door de liefde om mij heen.

    Het gedicht zet een prachtige sfeer neer, waar de foto te veel laat zien, schreeuwt het gedicht om de stille schone eenvoud. Ik hoor bijna het mooie geluid dat de sneeuw in de straten veroorzaakt.

  3. nou… voor mij hoeft het niet…
    (Liselore Gerritsen)
    en ik onderstreep:)

    fijne dagen Hennie

  4. Ik wil liever licht. Maar dat komt wel weer. Mooi gedaan!

  5. Is die foto bij jou thuis genomen?
    Moet er hartelijk van lachen… zoiets op de bank te hebben!
    Ik kijk trouwens uit naar 21 december om 17.11 uur exact:
    dan keert de zon weer, is het donkerste punt voorbij, gaan de dagen weer lengen, hoera!!!!

  6. Het is een en al theater en dan dat hoofd, moest er ook erg om lachen!

  7. Mooie dame, past goed bij die boom

  8. Schone schijn in overvloed

    rond de kille feestdagen
    komen soms mensen
    die elkaar bewust ontliepen ‘gezellig’ samen

    hier en daar zie je een droom
    van een overladen kerstboom

    met daaronder
    verpakt in blikvangend papier
    massa’s cadeautjes goed zichtbaar door de ramen

    Pfffff….

    Glitter zegt me niets, Hennie.
    Graag gelezen.
    Lenjef

  9. prachtig dat verlangen naast dat beeld

