hij zit en wacht

Rembrandt-Harmenszoon-Van-Rijn-Portret-van-een-oude-man-in-de-rode-i19482

in een bruine kamer
zit hij bij het raam
en wacht de sneeuw
misschien het ijs
de klok tikt trage uren

zijn dagen zijn geteld
niet dat hij dat weet
die dag in januari
vallen ogen langzaam toe
niemand meer om hem te wekken

portret van een oude man in de rode
rembrandt, 1652

januari 2014
©hvanee

nr 755

Geplaatst op 10 januari 2014, in poëzie en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Beeld en tekst vallen perfect samen…

  2. joost tibosch sr

    Met spijkerbroek en vrolijk gekleurde blouse zie ik mijn gezicht, dan wel zonder baard en snor, en met name mijn handen..Wacht nu op mijn drieweken oude kleindochterje en..geniet van die mooie Rembrandt-“hem” en van mezelf. Met diezelfde handen tik ik dit nu in..en wacht ook als “hij” verder rustig op Godot!

  3. Geen bestand gevonden, staat er bij mij in het engels op het scherm.
    Het zou zomaar een toegevoegde laatste regel van je gedicht kunnen zijn 😉

  4. Mooi gedicht! Het portret kan ik niet hier zien, maar ik heb het opgezocht. Tja, Rembrandt, wat kan ik zeggen…

