de winter wacht

6944057_orig

de winter draalt
hij wil niet worden
niet van sneeuw en
ijs vandaag

ik pak mijn boot
laat me zakken
in het water
dat ik worden wil

kabbel me los
van zware gedachten
langs kanten
zonder witte zoom

ik stroom
mee met wat niet
stollen mag
de winter wacht

foto: corrie nijenmanting
winter 2007

©hvanee, januari 2014

Geplaatst op 21 januari 2014, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. ah gave laatste strofe Hennie!! mooi werk!

  2. Verdwaald

    onze oude houten regentonnen zijn nog niet bevroren
    nergens is er ijs te bespeuren
    het bos begint naar de lente te geuren
    liep de jonge koning Winter misschien ergens verloren?

    Een heerlijk warm winters gedicht, Hennie! 🙂
    Lenjef

  3. Laat zich lezen als een lied, mooi hoor!

  4. Die derde strofe….prachtig!!

  5. Zo mooi…. Blijf stromen, Hennie! Ook de foto is sfeervol! Warm zelfs, hoewel winters….

  6. een verloren foto omlijst
    met zorgvuldig gekozen woorden

    dank allemaal voor de hartverwarmende reacties en likes

  7. Mooi, en dan die prachtige foto erbij…

