de man en zijn man

mijlpaal-195x300

 

 

 

ergens onder plaveisel van
klinkers en keien ligt ver
van de kust een strand
waar de zon ondergaat als
de ochtend schemert en
waar men het water van de zee
als tinto de verano drinkt

hier genieten zij met luide
stemmen volle teugen leven
de man en zijn man
loven de liefde
twee straatmuzikanten als
godenzonen in een boot
met vrijheid rondom
voor de wet tot in de dood

©hvanee
uit: Mijlpaal
uitgeverij Kontrast
2005

Geplaatst op 7 februari 2014, in poëzie en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. Wat een prachtig beeld!

  2. Prachtig! Heb ‘m even gedeeld met broer en schoonbroer.

  3. Verliefde ogen

    Ja, mensen kunnen elkaar soms ontzettend graag zien.
    Ze hoeven zelfs geen klassiek koppel te zijn bovendien.

    Het kan man-man of vrouw-vrouw wezen.
    Als er maar liefde in de ogen staat te lezen.

    Helaas is menig hart dat bemint.
    Letterblind.

    Met een warm gevoel gelezen, Hennie!
    Ik moest direct aan een dit oude werkje van mij denken.
    Héél knap!
    Lenjef

  4. ‘Als er maar liefde in de ogen staat te lezen.’

    Wie letterblind is kan niet lezen, Hennie.

    Te ver gezocht misschien? :)

  5. onder de warme zon gaat alles als vanzelf

  6. Heel mooi!

  7. ik zie de godenzonen voor me in het bootje in hunner blote bast…volop zomer zijn de woorden

  8. Ja, mooi. Proefde de zomer en ik ZAG het voor me.

  9. Mooi, maar zeewater drinken als tinto de verano? Dat gaat me te ver.

  10. Dank voor de likes . Nice!

